July 10, 2004
Jag körde igång AtiTool (v0.0.20.) för första gången igår. Eftersom jag är lamer angående det här med klockning så startade jag Find Max Core som jag läst att man skall. Jag sitter på ett Hightech Excalibur 9600XT 128MB med default hastigheten 500/325. Jag såg till att ha Overdriven avstängd.
Jag läste i FAQ att man skulle låta programmet köra i minst 20 min helst en timme, så jag gick ifrån datorn. En halvtimme senare kollar jag till den och det ser helt åt h-lvete ut. Vi snackar att den luddiga kuben var täckt med artefakter och helt gul. Core speed var sänkt till 430MHz och fortsatte neråt så jag tänkte nu stänger vi av skiten och kollar runt om jag gjort rätt. När jag ändrat till default user igen och stängt av så ser jag att varenda ikon på daorn är en stor Artifact och ingen text är läsbar. Jag startade om datorn och allt funkar som vanligt igen, men...
Nu är min fråga vad har jag gjort för fel? Och Vågar jag ens starta skiten och testa igen?
April 12, 2004
Tanka hem Powerstrip och klocka med istället , det har jag gjort med mitt Radeon 9700 ,klockade det från Core speeden från 275 - 330 och minnet från 270 - 315 , funkar skitbra , hade på 340/320 innan ,men när jag spelade doom3 började det komma upp massa fyrkanter som flimmrade över allt ,men testa P-strip istället , klocka 10 mhz åt gången och testa varje gång .så har jag gjort .
Edit//
förbise detta ,insåg att jag inte var så påläst förräns nu
May 8, 2003
Hände samma grej när jag testade max mem, spårade ur helt med massvis av artefakter trots att minnena var nere på rent löjligt låga frekvenser.
Efter det har jag inte vågat gå ifrån burken utan suttit vid den, och då har det funkat fint. Tipset är väl att se till att du övervakar, och börjar det gå överstyr igen är det bara att avbryta innan det blir så illa som det blev nu.
Det enda jag kunde komma på var om det hade något med skärmen att göra.. skärmsläckare, power save eller något sådant. För att hitta artefakter måste väl programmet leta i skärmbuffern, och jag vet inte vad som händer med den när skärmen går ner i power save, som min gör efter 20 minuter.
1 Guest(s)