December 27, 2002
Jag köpte mig en processorfläkt av typen Arctic Cooling Super Silent för att få mig en tystare fläkt.
När det gäller den medföljande kylarpastan så sa försäljaren att jag skulle lägga en liten "klick" mitt på processorn, i anvisningarna står att jag skall försöka få en tunn film över hela processorn...
Hur gör ni ? Spelar det någon roll ? Hur stryker ni ut det till en tunn film ifall ni föredrar det ?
August 7, 2003
Det ska vara "bibelpapperstunt" tror jag konsensus var i en annan tråd... svårt få det så kanske men det ska vara nästan så tunt man kan se igenom det alltså utsmetat över hela ytan. Använd ett kreditkort eller nåt tjockare papper. Smeta inte med fingrarna. Ät inte.
March 14, 2004
Laglorden wrote: Det ska vara "bibelpapperstunt" tror jag konsensus var i en annan tråd... svårt få det så kanske men det ska vara nästan så tunt man kan se igenom det alltså utsmetat över hela ytan. Använd ett kreditkort eller nåt tjockare papper. Smeta inte med fingrarna. Ät inte.
Funkar med tops också, bara det blir jämnt. Dessutom så trycks kylpastan ut av kylaren om man har lite för mycket, det har iaf inte varit några problem för mig med just det...
August 7, 2003
ocz wrote: [quote=Laglorden]Det ska vara "bibelpapperstunt" tror jag konsensus var i en annan tråd... svårt få det så kanske men det ska vara nästan så tunt man kan se igenom det alltså utsmetat över hela ytan. Använd ett kreditkort eller nåt tjockare papper. Smeta inte med fingrarna. Ät inte.
Funkar med tops också, bara det blir jämnt. Dessutom så trycks kylpastan ut av kylaren om man har lite för mycket, det har iaf inte varit några problem för mig med just det...
Ja, lite jämnar det väl ut sig, men man ska nog undvika spruta en stor klutt nånstans bara och sen försöka trycka ut mha kylaren. Skadar aldrig fördela ut det så bra som möjligt. Tops använder jag för att få bort den gamla pastan. Tops och Vaniljvodka
March 14, 2004
Laglorden wrote: [quote=ocz][quote=Laglorden]Det ska vara "bibelpapperstunt" tror jag konsensus var i en annan tråd... svårt få det så kanske men det ska vara nästan så tunt man kan se igenom det alltså utsmetat över hela ytan. Använd ett kreditkort eller nåt tjockare papper. Smeta inte med fingrarna. Ät inte.
Ja, lite jämnar det väl ut sig, men man ska nog undvika spruta en stor klutt nånstans bara och sen försöka trycka ut mha kylaren. Skadar aldrig fördela ut det så bra som möjligt. Tops använder jag för att få bort den gamla pastan. Tops och Vaniljvodka
Uh... 😉 Nej det är klart att man ska smeta ut den över hela kärnan 🙂 Var inte det jag sa heller.
2 Guest(s)