August 10, 2002
qom wrote: du ska tänka på det att det testet gjordes utanför chassi oxå, dvs optimal luftgenomströmmning
Men det är ju lika för alla kylare så om den presterar nästan lika bra som Valkon 9 på bara 2500rpm och ett ljud som är så jävulskt mycket svagare så måste du ju fatta att det inte har ngt med om chassit är öppet lr inte, dom gjorde ju samma sak med alla.
Och på 1000rpm mer borde den ju lätt hoppa ner ett par snepp på stapeln.
Den kylaren är nog den absolut bästa om man tänker på hur lite den kostar.
145 kr på gtek.net
August 10, 2002
qom wrote: du ska tänka på det att det testet gjordes utanför chassi oxå, dvs optimal luftgenomströmmning
För det första undrar jag om du hittar på det där.
Vart står det att dom har burken öppen?
För det andra, om du öppnar burken gör chassifläktarna ingen som helst nytta. När jag öppnar burken så höjs lufttempen ca 3-10 grader beroende på om jag har hur många chassifläktar jag har igång.
October 6, 2002
Samtliga testet utfördes utanför datorlådan. Viktigt att tänka på, när komponenterna är monterade i själva chassit, är att det finns många faktorer som påverkar temperaturen. Man bör se till att den datorlåda man använder har tillräckligt med kylning (till exempel chassifläktar). Behovet av sådana varierar naturligtvis en hel del, man får helt enkelt testa sig fram och kontrollera vilka temperaturer man hamnar på.
står under inledningen!!!!!
August 10, 2002
Nattmannen wrote: Samtliga testet utfördes utanför datorlådan. Viktigt att tänka på, när komponenterna är monterade i själva chassit, är att det finns många faktorer som påverkar temperaturen. Man bör se till att den datorlåda man använder har tillräckligt med kylning (till exempel chassifläktar). Behovet av sådana varierar naturligtvis en hel del, man får helt enkelt testa sig fram och kontrollera vilka temperaturer man hamnar på.
står under inledningen!!!!!
Jaja, spelar igentligen ingen roll eftersom att dom gjort likadant med alla.
August 10, 2002
Det skiljer fyra grader mellan den och alphan när den går i 2500rpm, tänkt då att det kommer skillja ännu mer när när man drar upp den i 3500rpm.
Jag tycker den är bra och prisvärd samtidigt som den är hyggligt (beror på vad man gämför med ifs) tyst.
Jag ska köpa en sådan.
145kr är inte mycket för en sådan kylare!!
April 5, 2003
jag går tillbaka till ämnet och föreslår en sån här: http://www.gtek.se/index.php?m.....5b8fe4b59b
Förstås med en annan fläkt och då kan man köpa en 60mm till 80mm's adapter/duct och en bra 80mm's fläkt tex: http://www.gtek.se/index.php?m.....5b8fe4b59b
Det blir 200 billigare än en alpha men inte garanterat bättre men den borde ju vara i samma klass eftersom SLK serien ska vara bäst och flänsen ska vara i klass med en SLK-600 för 350 kr på gtek...
Det har jag beställt och hoppas på att den ska vara klart i klass med min nuvarande AC COPPER SILENT TC som alla trackat men jag tycker var klart prisvärd. Jag ligger i full load på 60 grader med vcore1.85 och en palomino som inte ska vara direkt sval.
Nu har jag gett mitt råd och jag hoppas att det blir uppmärksammat.
April 5, 2003
Roligt att se att det är någon som har en AC copper silent tc hade en sån förr och den funka fin fint låg väl på 46-48 idle med en 1700+@1900mhz med ett antal chassi fläktar då också men i alla fall tyckte verkligen om den fläkten men nu har man värre prylar hehe(kolla signatur)
August 10, 2002
SeizE wrote: Munken: ca 2500 rpm men full load kanske 2800 rpm max så jag har inte provat maximal kylning med den än.
qom: Det kan du göra om du vill men jag som inte har så tjock plånbok håller mig till dom prisvärda prylarna.
Varför maxar du den inte och kollar vad du får för kylning innnan du köper nytt.
2 Guest(s)