April 30, 2003
vad gör jag för fel?
sitter med min ny inköpta barton 2500 och nf 7 v.2
och den vill verkligen inte klocka ett dugg.
jag har bra kylning så det borde inte vara problemet
den vägrar gå över 170 i fsb och mulitip. får jag upp till max 11.5
det hjälper inte att höja vcore eller vram
February 11, 2002
sänk multipeln riktigt lågt o kör upp i så hög fsb som möjligt, högre än 170 skall du klara. ´Höj volten ett snäpp till nb om d går. Försök få en fsb runt 190-200, bör inte bli så svårt (om minnena klarar det). Glöm inte att låsa agp-frekvensen på 66. Samt koll så att du verkligen kör minnena i sync med processorn. Dina minnen kanske inte klarar det, ha isåfal cas 2.5 till att börja med. Kör med 2.9v på minnena, brukar funka bäst. Genom att ha låg multipel typ 8-9 gör du att processorn inte är det som sätter stopp för högre fsb. Efter det är det antingen minnet elelr moderkortet som stoppar....
April 30, 2003
nu funkar det mycket bättre..
jag gjorde exakt som du sa och det var stabilt i 9x200
fortsatte sedan att höja multip. till 10,5 där det tog stopp.
just nu ligger jag på 2100mhz, borde jag inte komma en bit till?
hjälper det att ta bort dual ddr för att öka fsb'n ännu lite mer?
December 11, 2002
oc_night wrote: nu funkar det mycket bättre..
jag gjorde exakt som du sa och det var stabilt i 9x200
fortsatte sedan att höja multip. till 10,5 där det tog stopp.just nu ligger jag på 2100mhz, borde jag inte komma en bit till?
hjälper det att ta bort dual ddr för att öka fsb'n ännu lite mer?
Nöjer du dig aldrig?
October 15, 2001
Medel klockningen för barton2500 ligger på ungefär 2270Mhz enligt http://www.overclockers.com , där lägsta är 2000Mhz och högsta 2605Mhz
February 11, 2002
yepp som nämt innan höj volten något, till 1.7 iaf o om du kan höja fsb:n är det bäst, annars får du sänka fsb:n lite o öka multipeln ett snäpp. Du kan öka volten till 1.9 (bör klara det, om inte säger processorn ifrån o blir instabil). Glöm inte att ökning av volten ger en hel del värme mera så ha koll på tempen! såvida du inte har vattenkylning som är bra så bör du ha koll på tempen...
1 Guest(s)