December 29, 2004
Det ligger INTE på 20dba, tillverkarna ljuger dig rätt upp i ansiktet, kolla inte på vad dom är specifierade till, utan vad tester säger.
Sök på typ 92 fan review osv osv.
Vet att Yate Loon har en 80 fläkt iaf, kanske dom också har en 92, men isåfall måste du beställa från staterna. Yate Loon är dom som gör nexus fläktarna, fast heter dom Yate Loon så är dom mycket billigare.
November 4, 2001
hypno toad wrote: Det ligger INTE på 20dba, tillverkarna ljuger dig rätt upp i ansiktet, kolla inte på vad dom är specifierade till, utan vad tester säger.
Sök på typ 92 fan review osv osv.
Vet att Yate Loon har en 80 fläkt iaf, kanske dom också har en 92, men isåfall måste du beställa från staterna. Yate Loon är dom som gör nexus fläktarna, fast heter dom Yate Loon så är dom mycket billigare.
Varför skulle den inte ligga på 20 dba? dBa anger bara hur mycket fläkten lät på det avstpndet dom använde.
Dvs en fläkt på 60dba kan i verkligehetn uppfattas som tystare än 20dba då det senare värde mättes från 2 meters avstånd medan 60dba var från 20 cm.
February 8, 2004
Har en sån zalman 92mm och på 12v överröstar den alla fläktar i datorn (och då är den dessutom upphängd i gummiband). Med motståndet man får med låter den däremot inte allt för illa, men fortfarande mer än en nexus 120mm.
Dessutom tycker jag att zalmanfläktarna verkar slitas lite väl snabbt, ingen direkt kvalitetskänsla i dom tycker jag, men dom är i alla fall billiga
September 1, 2002
Jag rekommenderar starkt Everflow: http://www.mycom.se/produkt/ev.....26019.html
jag har två sådana och de lät ingenting (även innan jag satte dit 5v-motsånd).
Och jag tycker att de blåser på bra 🙂
1 Guest(s)