August 29, 2001
om du vill ha förflyttning av luft skall du köpa papst metall fläktar.
dom är lite högljuda men du sänker tempraturen med ca 10 grader, lite dyra.
Titan är även bra mycket tystare men lite mindre blås kraft + att dom är billiga
delta är kanon fläktar små, blåser bra, vissa är högljuda lite dyra men kvalite.
August 2, 2001
jaja... jag vill ha så bra luftmasseförflyttning som möjligt... men även att burken ska vara så tyst som möjligt.
Kör med en 1.4Ghz T-bird... så det blir lite varmt i lådan nu..
ska även skaffa en bättre cpu kylare, Har en Super Orb nu.. tror jag.. funderar på Taisol, har hört att dom ska vara bra.
Den går i 60 Grader nu.. liite varmt.. tycker jag...
July 6, 2001
On 2001-10-20 00:20, Bol^ wrote:
jaja... jag vill ha så bra luftmasseförflyttning som möjligt... men även att burken ska vara så tyst som möjligt.
ska även skaffa en bättre cpu kylare, Har en Super Orb nu.. tror jag.. funderar på Taisol, har hört att dom ska vara bra.
du behöver inte ens fundera.. byt cpukylare.. hade en superorb förr har b ytt till en taisol med koppar.. blev stor skillnad.. + att den låter mindre
October 9, 2001
On 2001-10-20 00:20, Bol^ wrote:
de e så att dom två sakerna inte går ihop.. bara att prioritera..
March 20, 2001
On 2001-10-21 21:47, [NH]Axzell wrote:
Panaflo är de tystaste fläktarna.
Papst är ganska tysta och blåser skit dåligt.
TITAN är låter en del och blåser bra.
DELTA låter som en röjsåg med blåser BRUTALT!
Nja röjsåg är väl att ta i men väl så mycket som en damsugare
Jag ska köpa nya 120mm fläktar som ska få blåsa på radiatorn.. & dom ska va TYST!
Har du egen erfarenhet av alla dom där märkerna [NH]Axzell ?
Lever Titan om så mycket som du säger?
Tyckte dom värkar va intressant, om man sätter ner dom på 5 eller 7v borde dom väl leva om lika lite som en Papst men blåsa minst lika mycket?
Då får man ju ett extra powerläge på 12v &så om man vill det..
Sen håller ju offtast kullagrade fläktar längre än glidlagrade.. Papst är glidlagrad, har hört en hel del som sagt att papst börja få ett jobbigt ljud efter ett tags körande (½år>)!
September 21, 2001
Jag köpte nyligen 3 st 120mm Papst och en 120mm Titan. Kan bara säga att en Titan @ 7v låter mer än 3 st Papst @ 12v. Kanske Papsten blåser inte så mycket men man kan hå flera fläktar i så fall. Nån som vill köpa helt ny Titan 120mm kostar 129 kr på Gtek ni får den på 100 kr garanti och kvito finns.
Mvh
1 Guest(s)