February 21, 2003
De flesta tester man läser så testas bara kompletta paketlösningar och inte enskilda kompontenter.
Jag skulle vilja ha reda på bästa:
- CPU-block
- GPU-block
- NB-block
- Radiator
- Pump (har redan läst Eheim-recensionen här på NH)
Helst så ska ju alla komponenter ha kopparkontakt med vattnet så man slipper galvaniska strömmar.
Länka gärna recensioner...
February 21, 2003
DIABLO wrote: Bygg en själv både bolligare o bättre tycker jag!!!!!!!!!
Har inte möjlighet till det
Annars skulle jag lätt göra alla komponter själv och verkligen räkna på termodynamik och vektoranalys för vattenflödet i blocken och köra simuleringar i MatLab. Låter lite överambitiöst kanske, men vad gör man inte för någon grad
February 21, 2003
Gimp wrote: Sök runt på nätet o kolla in resultaten va dom som testar får för värde på dom olika produkterna..
Hittar inga vidare jämförelsetester. Bara skumma block som inte finns på svenska marknaden.
Gimp wrote: Tro inte de går o säga rakt av att den o den produkten e bäst..
Menar du "Tro inte att det går..." eller "Tror inte att det går..."?
Är det ingen som har några länkar till tester eller är det ingen här som har koll på vilka block som är bäst?
June 19, 2002
Swiftec gör (vad jag vet) de bästa blocken just nu, men jag har inte hittat tillräckligt med tester på "skumma" block för att veta hur de presterar i jämförelse. När det gäller nordbryggan är det nog hugget som stucket vilket du tar egentligen, och pump rekommenderar jag varmt Eheim. Radiator, tja.. bilradiator om du vill ha den utanför chassit, heatercore om du har mkt utrymme och BIX om du vill ha en snygg och liten och DYR radiator.
January 7, 2003
Ogrebeast wrote: De flesta tester man läser så testas bara kompletta paketlösningar och inte enskilda kompontenter.
Jag skulle vilja ha reda på bästa:
- CPU-block
- GPU-block
- NB-block
- Radiator
- Pump (har redan läst Eheim-recensionen här på NH)Helst så ska ju alla komponenter ha kopparkontakt med vattnet så man slipper galvaniska strömmar.
Länka gärna recensioner...
- CPU-block Swifttech MCW5000-PT (med pelt)
- GPU-block Swifttech MCW50-T (med pelt) eller så sätter på en MCW5000-PT (går med våld)
- NB-block Jag försöker få på ett MCW50-T (845E)
- Radiator vet ej men kanske BIX, DD HeatCore eller ett värmepaket med kopparkärna och stor area
tänk på extra nätagg till peltarna
March 20, 2001
[NH wrote: Noddan]Swiftec gör (vad jag vet) de bästa blocken just nu, men jag har inte hittat tillräckligt med tester på "skumma" block för att veta hur de presterar i jämförelse. När det gäller nordbryggan är det nog hugget som stucket vilket du tar egentligen, och pump rekommenderar jag varmt Eheim. Radiator, tja.. bilradiator om du vill ha den utanför chassit, heatercore om du har mkt utrymme och BIX om du vill ha en snygg och liten och DYR radiator.
jag har hört att Maze3 ska vara nån enstaka grad bättre än swiftech.
February 21, 2003
arte wrote: - CPU-block Swifttech MCW5000-PT (med pelt)
Jag har läst nånstans att InnovaCOOL rev3.0 skulle vara jäkligt bra också. Eller är Swiftech trots allt bättre ändå?
arte wrote: tänk på extra nätagg till peltarna
Hur många grader tjänar man på att köra 226W gentemot 80W? För om jag bara kör på den med 80W så borde jag väl klara mig med det 360W-agg som redan sitter i min burk?
January 7, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=arte]- CPU-block Swifttech MCW5000-PT (med pelt)
Jag har läst nånstans att InnovaCOOL rev3.0 skulle vara jäkligt bra också. Eller är Swiftech trots allt bättre ändå?
arte wrote: tänk på extra nätagg till peltarna
Hur många grader tjänar man på att köra 226W gentemot 80W? För om jag bara kör på den med 80W så borde jag väl klara mig med det 360W-agg som redan sitter i min burk?
80W på CPU är bara att glömma (ifall det inte är en gammal gammal dator). Din dator utvecklar kanske mellan 100-130W överclockad, en 80 pelt på det blir åt helvete.
På GPUn spelar det mindre roll, en 80W på ett klockat 9700P räcker.
February 21, 2003
arte wrote: 80W på CPU är bara att glömma (ifall det inte är en gammal gammal dator). Din dator utvecklar kanske mellan 100-130W överclockad, en 80 pelt på det blir åt h*****e.
På GPUn spelar det mindre roll, en 80W på ett klockat 9700P räcker.
Hmmm okej. Kanske borde leta upp nåt 300W-agg som duger då isf...
Men om jag har pelt + vatten borde väl ett 80W funka förresten, eller? De jobbar väl tillsammans?
2 Guest(s)