May 3, 2004
Efter mina 2 tidigare felköp av P4 moderkort är nu detta senaste inköp ( Albatron 865PEPro) sämst klockande av de alla, tidigare har jag kört Albatron ( ett fint kort av samma modell som olyckligtvis gick sönder), MSI och Epox. Efter att stått mellan valet att sluta med överklockning eller att köpa ett sista riktigt moderkort så föll valet på att göra ett sista hål i lädret. De kort som låter intressanta är...
Abit IC7-G, hur mycket sämre är detta kort än MAX3?
Abit IC7-MAX3
Abit känns mest gediget men hur står sig dessa kort i konkurensen?
Asus P4C800 Deluxe
Asus P4C800-E Deluxe
Kör med en P4 2.4C, skulle vilja ha upp den i 285FSB minst ( kört den i det förut med orginalspänning) Tacksam för svar, om ni inte är säkra på vad ni pratar om så bespara er ett inlägg.
March 3, 2004
Antar att du har läst denna
December 15, 2003
Jag har själv ett abit max3 och det är nog det bästa moderkort jag haft, du kan ställa in det allra mesta i bios. En av mina äldsta vänner har ett p4c800-e och han är väldigt nöjd med det och det lilla jag gjort på hans dator (byggde den) så kan jag nog säga att du inte kan förlora om du väljer mellan de två 😉
May 3, 2004
Tack för svaren, jo efter att kollat runt lite på olika recensioner har jag kommit fram till att IC7-MAX3 är klart bästa val...dyrt men verkar helt enkelt vara bästa kortet just nu.
Ajin Tomshardware tar inte upp hur hög FSB korten klarar av, det är det som är intressant för mig
November 13, 2003
Jag har nyss köpt ett Abit IC7-G och en P4:a Prescott 3.0Ghz, 800Mhz,1Mb cache. Undrar..eftersom jag nästan aldrig hållt på med klockning på P4:or om det är lätt att klocka med det moderkortet. Och vilken luftkylning jag behöver i så fall för Prescott har ju en tendens att bli varma...
June 25, 2004
KorSpo wrote: Tack för svaren, jo efter att kollat runt lite på olika recensioner har jag kommit fram till att IC7-MAX3 är klart bästa val...dyrt men verkar helt enkelt vara bästa kortet just nu.
Ajin Tomshardware tar inte upp hur hög FSB korten klarar av, det är det som är intressant för mig
Abit IC7-MAX3
Asus P4C800-E DeLulxe
Enligt "min" uppfattning så är sannolikt Abit IC7-MAX3 och Asus P4C800-E Deluxe de bästa P4-moderkorten på marknaden just nu. Prestandamässigt så ligger Asus-moderkortet lite före, men när det gäller inställningsmöjligheter och överklockning så dominerar Abit IC7-MAX3.
http://www.sweclockers.com/htm.....php?page=1
Skulle tro att bägge korten klarar 275-280fsb.
Vad hade du tänkt köra för minnen till dessa kort?
August 16, 2004
2 Guest(s)