Bästa radiator?|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bästa radiator?
Roquake
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 322
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 12, 2006 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Funderar på att byta ut min nuvarande radiator mot bättre radiator.

Det jag har nu sitter i vattenkylningskitet Thermaltake Tribe. Jag vet att processorn kan överklockas ytterliggare men har problem att komma högre pga det blir för varmt.

Ge mig förslag på vad jag ska byta mig till! Jag har mätt så att man kan få plats med dual radiator i Thermaltakes vattenlåda.

Vill ha så bra radiator som möjligt.

/Roger

mach
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 69
1050104
June 12, 2006 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du en epostadress kan jag ge dig en pdf på en radiator med 0,015 grader C / W.

Ungefär 10-15 ggr bättre än något annat på marknaden 🙂

Roquake
Kommer du hit ofta?
Medlem
1050109
June 12, 2006 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har PM!

Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
1050118
June 12, 2006 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Volvokylare? gratis på skroten! Gammalt element?
bay å element i ett!

Roquake
Kommer du hit ofta?
Medlem
1050158
June 12, 2006 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

mach wrote: Har du en epostadress kan jag ge dig en pdf på en radiator med 0,015 grader C / W.

Ungefär 10-15 ggr bättre än något annat på marknaden 🙂

Det var en riktig värsting om jag uppfattar det rätt. Men jag tror inte den besten får plats i vattenlådan.

Roquake
Kommer du hit ofta?
Medlem
1050322
June 13, 2006 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

Några andra förslag på dual radiator? Vill inte ha megastora grejer som man eventuellt måste kånka runt med. 🙂

mx
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
1053363
June 25, 2006 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

Roquake wrote: Några andra förslag på dual radiator? Vill inte ha megastora grejer som man eventuellt måste kånka runt med. 🙂

Det finns många bra radiatorer, men för vattenkylning av datorer är det några speciella saker man bör leta efter. T.ex bör den ha glesa flänsar, då kan man köra med svagare och därför tystare fläktar utan att tappa speciellt mycket prestanda. De bör även vara singel eller dualpass, dvs att vattnet inte färdas fram och tillbaks mer än 1-2ggr, hur restriktiv den är, djupet, hur lämplig den är för 120mm fläktar, materialet, osv...

Det finns flera radiatorer som tillverkats just för vattenkylning av datorer och därför uppfyller ovanstående kriterier någorlunda bättre än en radiator från skroten. Många av dem är bara bilradiatorer (Danger Den heatercore), andra är helt enkelt mindre bra konstruerade (Black Ice Xtreme). De bästa radiatorerna för våra syften tillverkas av ThemoChill (framför allt PAserien!). Coolingworks har en liknande konstruktion och bör även de prestera riktigt bra men det finns inga siffror som bevisar detta. Vill du ha ett billigare alternativ som inte presterar så mycket sämre rekommenderar jag Swiftech/Cooltek (samma radiator olika företag).

ThermoChill brukar bli billigast med frakt och nipplar från vcore.dk men finns även hos over-clock.com, thermochill.com och ep-uk.co.uk. (Konstruerade i sammarbete med Cathar)

Coolingworks går nog inte att få tag på inom europa utan finns bara i staterna, t.ex hos frozencpu.com.
(Konstruerade i sammarbete med BillA)

Cooltek blir billigast från EKwaterblocks.com då frakten är billig och superbra nipplar ingår, dessutom är de redan rengjorda! Men de finns även hos t.ex GTEK men då exkl nipplar, dyr frakt och ej rengjorda.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 369
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL