July 8, 2003
Tjo. =)
Undrar vilket vattenkylningskitt som ni anser vara det bästa. Jag menar, det kanske blir bättre att köpa alla delar för sig men det skulle sanneligen sluta med en vattenberikad dator... =)
Så, vilket kitt ska man köpa... Låt oss säga 2-3k i prisvärde. Eller mindre om möjligt. Just ja, både processor och grafikkort måste det kyla.
February 11, 2002
swiftech-kit med gpu kylning 2690kr på overclockers.se. Radiatorn är det som begränsar mest, många har haft problem med den medföljande pumpen. Att den läcker från motorhuset (där rotorn är, vet inte riktigt vad det rätta namnet är) vilket gör det mycket svårt att täta och att den låter för vissa en hel del.
Waterchill från asetek med kylning för nordbryggan, gpun och cpu är det bästa kitet. 2699 har jag sett kitet gå för. Radiatorn är bättre, pumpen är en mycket bra pump och blocket är bra också. Kolla på http://www.sweclockers.se under recensioner. Där har de med enbart cpu och sen med gpu och nb (nb kan du givetvis låta bli att koppla in om du föredrar det). Har du epox 8rda+ så passar inte cpu-kylarens hållare som du skruvar fast mot moderkortet såvida du inte har lust att ta fram en lödtång. Kylning.com har ett lock (fästena sitter i toppen som e gjord av plexi) som finns här.
February 11, 2001
February 11, 2002
EXos finns här den kostar 3395kr. Beställningsvara dock men det går att få tag i det...
July 8, 2003
Hmm, jag ska inte ha någon värsting direkt. Gah, 4000 kr är ju vad man spenderar på grafikkortet. Är inte gjord av pengar. =)
Men men, vill börja modda och överklocka om jag köper en ny dator. Måste säga det verkar ytterst intressant, fast jag är en sån där som alltid ska göra allt så jävla perfekt, vilket slutar i att det blir helt underbart, den första halvan, sen blir resten aldrig klart.. =)
February 11, 2002
Har för mig att exos bara kyler runt 1 grad bättre, det skall dock vara enklare att koppla in. Pump, tank och radiatorn + fläkten är förmonterat i en låda som man har på toppen av lådan och alla grejer som behövs följer med men det är något dyrare så frågan är vad som är mest lönt hehe.
February 11, 2001
Sant. Men det är rätt stilrent att bara lägga en box ovanför burken och två slangar in. Enkelt och smidigt. Istället för att ha hela burken full med slangar, tankar och all annan sjöns skit. Visserligen är ju min rätt så rymlig men det märks nog ändå.
En eXos får det bli vid senare tillfälle och ekonomiskt oberoende. Om man nu någon gång bli det 🙂
March 20, 2003
Mattias aka [NH wrote: TheGhozt]Sant. Men det är rätt stilrent att bara lägga en box ovanför burken och två slangar in. Enkelt och smidigt. Istället för att ha hela burken full med slangar, tankar och all annan sjöns skit. Visserligen är ju min rätt så rymlig men det märks nog ändå.
En eXos får det bli vid senare tillfälle och ekonomiskt oberoende. Om man nu någon gång bli det 🙂
Stilrent...exos??? du behagar skämta mig aprilo....
Jag tycker exos är bland det fulaste man skulle kunna utsätta sin dator för... och stilrent är det verkligen inte...
Stilrenhet handlar om lessIsMore och att lägga en ful klump ovanpå burken är långt ifrån stilrent.
February 11, 2001
Haha. OK. Det är förvisso sant. men det blir ju en CLEAN INSTALL iaf. Enkelt och smidigt. Och ser inte så där FULT ut. Snarare rätt fräckt 🙂 Skit samma.
En review av Koolance eXos för er som har en massa frågor i bollen.
http://www.ocaddiction.com/rev.....ater/exos/
1 Guest(s)