February 15, 2011
Jag ska klocka en AMD Athlon(tm) XP2800+ 2.08GHz. Det är första gången för mig.
Min fråga är hur jag gör och vilket om är bästa sättet (vilka inställningar och vad dom ska ändras till om det är i Biosen som jag ska göra det) samt hur mycket jag kan klocka den till utan att riskera att någonting går sönder i datorn.
Tack för svar
January 11, 2010
Nu är det tyvärr så att ingen kommer ge specifika instruktioner för just detta, då det skiljer sig en del från moderkort etc. Och för att forum efter forum får upp samma frågor x antal gånger per år.
Så det enda konkreta jag kan ge tips om är att sätta sig och googla, googla lite till, testa, och googla ännu mer.
Så lärde jag mej att överklocka, och det var mycket mer givande än att få någon att försöka förklara det, tycker det är mycket lättare att förstå då.
Tycker du googlar på överklockning i allmänhet både på svenska och engelska, så har du allt du behöver.
Finns mycket bra information som bara väntar på att få läsas av nytt folk.
+ att ger man något nytt lite tid så lär man det sig garanterat 🙂
Lycka till!
/Fadde
January 11, 2010
Vet inte om du hittat något, men jag tog mej friheten att ta fram lite information i brist på annat att göra, så slänger upp en, enligt mej, väldigt bra start guide för överklockning
-En av de bästa nybörjarguiderna jag läst, Skriven av Yanagi:
http://www.sweclockers.com/for.....klockning/
Den tar upp kanske en del som verkar onödigt och vädigt tråkigt, men allt är viktigt för det beskriver hur det fungerar, så rekomenderar att hela läses.
1 Guest(s)