June 30, 2002
jag har en p4 på 1.7GHz som jag skulle vilja överklocka något...hur mycket kan gå ungefär, med originalkylning, har inga extra krusiduller...än så länge
däremot har jag ett annat problem....mitt BIOS är ett av de sämre slagen....kan inte ställa in nånting alls faktiskt, så jag vet inte hur jag ska överklocka....nån som vet nåt bra sätt...finns det nåt bra program där man kan göra biosinställningar och så? vill gärna ha lite tips...mitt moderkort är nåt onormalt compaq-bajs (ja, det är en märkesdator men det struntar jag i för tillfället....)
tacksam för svar...
MvH
//Molok
July 17, 2001
Molok wrote: jag har en p4 på 1.7GHz som jag skulle vilja överklocka något...hur mycket kan gå ungefär, med originalkylning, har inga extra krusiduller...än så länge
däremot har jag ett annat problem....mitt BIOS är ett av de sämre slagen....kan inte ställa in nånting alls faktiskt, så jag vet inte hur jag ska överklocka....nån som vet nåt bra sätt...finns det nåt bra program där man kan göra biosinställningar och så? vill gärna ha lite tips...mitt moderkort är nåt onormalt compaq-bajs (ja, det är en märkesdator men det struntar jag i för tillfället....)
tacksam för svar...
MvH
//Molok
Om det är ett moderkort som suttit i en compaq kan du tyvärr glömma alla former av överklockning 🙁
Det är inte meningen att man skall kunna göra det med de korten. Klart.. om du har en lödkolv och riktigt galna skills, kanske du klarar det 😛
1 Guest(s)