April 6, 2001
Nu är det så att jag till slut har fått nog på min gamla slöa p2 233MHz!
Även att jag har haft bredband ett tag har jag inte junnat spela CS pga. datorn.
Jag vet att jag kommer få en ny dator om typ 2 månader, men vill ha en bättre redan idag... så jag fick den lyssande iden att klocka den!
Efter att ha tagit en titt på min processor insåg jag raskt mitt första problem. Hur tar man av fläkten som redan sitter på den? Den sitter liksom fastnitad på processorn (ni andra som klockat p2or kanske också har stött på det här). Så hur får jag av den?
Jag har som sagt inte klockat något annat än (men är endå relativt insatt i hur det går till), så alla andra tips om hur jag ska gå till väga, vilka kylflänsar som är bra att använda och dylikt är alltid välkommet.
Jag tror nog du ska vänta de där 2 månaderna tills den nya datorn kommer..
Vet för det första inte hur man får av den fastnitade kylflänsen. För det andra så tror jag inte att ditt moderkort klarar av att klocka processorn. För det tredje så går inte P2 233 att klocka speciellt bra. Du har en företags dator va? Nästan alla företagsdatorer är värdelösa på att klocka. Jag har själva haft en P2 266 Dell dator. Den gick inte att klocka överhuvudtaget. Så du ska nog vänta tills den nya datorn kommer.. tyvärr. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
January 4, 2001
2001-04-07 16:29, skrev ReeDeeM:
För att sätta dit en ny... duh!Jag antar att den som sitter där inte är så bra...
Antar ja.... det är ju bara att testa att klocka skiten... du säger ju att du vet hur man gör...
Du skall klocka med FSB och inte multipern.. det blir ingen skillnad när du ändrar Multipern!
Går visst att klocka Dell 266... med lite fusk.. .. ett prg som heter SoftFSB!
Annars går det väll att göra B21 trixet på dellen...
Går visst att klocka Dell 266... med lite fusk.. .. ett prg som heter SoftFSB!
Annars går det väll att göra B21 trixet på dellen...
Ja visst går det att klocka med den men moderkortet klarade inte av 75Mhz buss ens! 🙁
Så det var inte någon höjdare..
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)