July 18, 2003
Min kompis ska köpa ny burk och ska hjälpa honom lite med det, då kom det en jubel id*ot och börjar tjaffsa om att han inte kan ha orginal kylningen på ett X850...
"Nicke | ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET HELENA!! säger:
det blir överhettat om man lirar tex.. 8 timmar i sträck.. beroende på grafikkort såklart"
Dator som den kommer sitta i är ett mycket ventilerat och stort chassi, 1*120 samt 5*92 (CHIEFTEC MESH LCX)... Så det är inga problem med det...
Kan någon bara ge mig lite snabb feedback och säga att grafikortet inte blir överhettet om man lirar i 8 h i sträck... Min kompis ekonomi är inte så j*vla bra så är lite onödigt att byta tycker jag...
// Tim Eriksson
P.S. Lessen för denna tråd men han är verkligen envis och min kompis står och velar...
September 12, 2005
Alltså... det finns ett ekvalibrium för temperaturer. Ju varmare något är (ju mer värmeenergi som är "i ett ämne") desto mer strålar det ut (desto mer avger det), det är därför din CPU inte blir varmare än *SÅ* många grader oavsett om du har igång den i 5min eller 5h.. samma sak gäller grafikkortet. Att det skulle bli varmare efter 8h eller 8dagar är bara befängt!
(och ja, jag är medveten om att saker blir varmare vid load, detta för att mer värmeenergi utvecklas... då skapas ett nytt ekvalibrium)
2 Guest(s)