September 4, 2002
Jag laddade ner HMonitor för ett tag sedan och jag tycker det funkar bra men jag skulle behöva lite hjälp med vilken temperatur som är vilken. I BIOS så står det att processortempen är cirka 50+ grader, men i HMonitor så står det att den är cirka 40+ grader. Titta själva på bilden.
Vet ni vad de andra temperaturerna i första raden står för så säg.
[Image Can Not Be Found]
September 4, 2002
Detta är nog en aning knepigt. Jag ändrade i Bios att den stängr av sig om prollen blir för varm (60 grader). Idag när jag körde 3DMark på stängde den av sig två ggr. Den första mätaren låg på strecket att vara vid 60 grader hela tiden. Jag har inga fläktar i datorn så det spelar nog en stor roll.
Ni säger att CPU2 är processorn. I så fall kan jag säga att min processor har varit uppe i 90 grader celsius några gånger och vänt, men det var innan jag satte på överhettningskyddet i Bios. Fan va knepigt!
August 10, 2002
60 grader för en prolle är inte alls farligt...
Men du, när man ställer in att den ska stänga av sig brukar det inte vara prolle tempen den går efter (iaf inte hos mig) utan den har ngt som heter ABS2 (Anti burn sheald(sköld) 2) och den har ngn egen temp som jag inte vet var den kommer ifrån. För i bios står det cpu 55 temp2 30 (som då e luften) och ABS2 70. Det kan ju vara så att det som e 90 e ditt ABS2. Men hur som helst så stänger min dator av sig vid 90 grader på ABS2.
Hoppas du fattar vad jag mummlar om...
Annars tycker jag att programmet SpeedFan e mycket bättre...
1 Guest(s)