December 24, 2007
Offlinehåller nu på att klocka min q6600 mitt mål är 3ghz har nu dragit upp den till 2,55ghz utan att ändra vcoren nåt kan man ha den på auto så att det sköter sig själv eller måste man ändra den manuellt ???
och orthos verkar inte belasta alla kärnor på den dom 2 första ligger på 49grader vid load och dom två andra ligger på 40 grader så det verkar inte vara någon större belastning på dom två.Finns det något program som belastar alla 4 eller behöver man inte belasta alla 4 kärnor ??
och har någon av er en q6600 som ni klockat till 3ghz skulle det vara intressant att veta eran vcore vet att det är olika från processor till processor men skulle iaf vara intressant att veta
December 27, 2003
OfflineOm den står på Auto kommer BIOS ställa in den inställning processorn raporterar som standrad.
Ställ in manuellt
dra igång två instanser Orthos. Om det behövs kan du köra en Ctrl+alt+del och högerklicka på ena instansen och manuellt välja Processortillhörighet till CPU#3 och #4
November 4, 2003
OfflineEtt annat tips är Folding@Home som stabilitetstest. Det gör dessutom lite nytta till skillnad från t.ex. Prime/Orthos.
Tyvärr verkar deras Download-sida nere just nu, annars hade jag kunnat länka lite närmare.
http://folding.stanford.edu/
SMP-klienten är till för processorer med fler kärnor.
January 4, 2008
Offline-d-himself- wrote: rullar min q6600 g0 @ 3.6ghz med zerotherm nv-120 kylare på medel, tror jag har 1.35 eller 1.375 på vcoren, går runt i 4ghz också men då måste jag ha kylare på högsta o då låter den så mkt.. moderkort: p5q-pro..
3,6 GHz!!?? :O vilka temperaturer ligger du på då? tror du jag kan komma upp i de hastigheterna stabilt med Thermalright 120 extreme, asus P5k premium och G0-stepping?
1 Guest(s)

Log In