February 12, 2003
OfflineI kölvattnet av CeBIT, spruckna avgasrör i Danmark och 300 mil bilresa under veckan har jag nu hamnat hos Partisan i Timrå. Vi sitter och roar oss med lite LN2-benching (som sig bör), just för tillfället sitter ME4ME och jag och försöker få igång CrossFireX med tre HD 5870 på en Clarkdalerigg som gjorde drygt 6.3GHz igenom 3DMark05 igår kväll.
Livestream från min webcam har ni nedan:
Mer skojigheter följer under dagen, vi har en hel del att leka med.
Ser trevligt ut det där mini, får hälsa de andra grabbarna också och lycka till. Finns det några närmare mål uppsatta?
Tekniknörd som gillar att träna.
February 12, 2003
OfflineHar inga direkta mål, bara kräma ur allt som går. ME4ME verkar satsa på att få igenom en runda 3DMark05 med ett 5870 under kväve, har han hållt på med i några timmar nu. 😀
Jag tänkte köra Rampage III Extreme + i7 975 ikväll, har min lilla SSD-arsenal också, tänkte roa mig med PCMark05 i brist på annat roligt.
February 12, 2003
OfflineHeh, går inget vidare det här, men det är ju några timmar kvar. Hann med en PCMark05-runda (i brist på annat kul), landade på drygt 22000 poäng eller så. Henry har fortsatt bråkat med våra kinkiga 5870-kort, elmor och Partisan har pressat rejäla resultat med mitt XFX-kort i 3DMark 05/06, 1300MHz+ på både kärna och minnen.
December 1, 2004
OfflineVafan mini, sno tillbaka XFX-kortet och dräm till med lite roliga scores ^^
Nä några nya 5870-kort hade ju inte skadat.. eller vad säger du kinci? 🙂
Håller för övrigt med om att det är ett mycket bra initiativ, kul att se entusiasmen flöda!
Tekniknörd som gillar att träna.
December 1, 2004
OfflineMean Machine wrote: Jag har personligen inte haft speciellt stor lycka med något, testade Rampage III Extreme utan större framgång. Harvar mig fram med mitt gamla goda Eclipse-kort just nu, får åtminstone frekvenser som är dugliga. Slänger upp det jag har senare eller imorgon. 🙂
Det där är samma R3E som körde 975 i 5.6GHz och tog p47k 😉 Sedan ska vi koma ihåg att allt inte handlar om frekvenser.
Men kortet som finns där är ett extremt tidigt 1.00g (första steget som är elektrikt ok) och är mkt långt ifrån det färdiga som släpps nu i mars.
February 12, 2003
OfflineSådär, ja. Fick till lite resultat under gårdagen, det är ungefär dessa i stora drag:
Pifast: 16.4s
[Image Can Not Be Found]
wPrime 32M: 4.852s
[Image Can Not Be Found]
SuperPI 32M: 7:15.428
[Image Can Not Be Found]
Och sedan till slut... Det allra bästa. 3DMark Vantage Performance: P25145: http://service.futuremark.com/.....ultType=19
Kördes med ett grafikkort, mitt XFX HD 5870 i 1300/1280, CPU i 5012MHz och minnen i 2004MHz 6-9-6-24, allt på mitt MSI X58 Eclipse SLI.
Ska ordna någon bild på riggen när jag kommer hem. 🙂
1 Guest(s)

Log In