September 9, 2009
Lite, eller ska vi säga jävligt tråkig fråga men vad finns det för benchmark-alternativ för saker som USB-minnen eller annan lagring som körs via USB? Fick köpa ett USB 3.0-minne för inköpspris i en lokal datorbutik och lovade att köra lite tester som att flytta och föra över stora filer, spela upp film i 1080p lagrad på minnet bla. och tänkte ta med benchmarks. Tips?
September 9, 2009
Sådär, det vart CrystalDiskmark till slut sen tog ja tog på att skriva över en fil på 4,2GB till minnet och att sedan skriva över den igen till min SSD för att få se hur den faktiskt presterar i verkligheten. Vart även tillfrågad att testa spela upp en film i 1080p med minnet och den klarade biffen utan några problem. Minnet är ADATA Nobility N005 16GB, finns även i 32GB och 64GB. Större variant = högre skrivprestanda.
[Image Can Not Be Found]
Att skriva över en 4.2GB ISO-fil till minnet, och sedan tillbaka till min SSD tog 160 sekunder, respektive 80 sekunder.
Överlag är jag nöjd med minnet det var högre läshastighet jag var ute efter, men hade nog så här på efterhand köpt ett större på 32GB istället för 16GB för högre skrivprestanda då man enligt andra tester ska komma över 50 MB/s då. Kvalitén på minnet känns väldigt robust även fast det är gjort i plast känns det inte plastigt och det tål säkert att man tappar den ett antal hundra gånger eller slår den med en hammare något som inte är direkt vanligt (tror jag) med billigare USB-minnen. Får även tacka Anders på Data Centrum, Linköping för minnet.
1 Guest(s)