March 12, 2003
March 12, 2003
August 17, 2001
GooGeL wrote: för att det är kickass 😐
Nä, faktiskt är det väldigt lite "kickass", faktiskt så suger det rejält! Coren toppar ~565 MHz på 1.84V och det spelar ingen roll hur mycket jag höjer spänningen, kan inte klocka högre, snarare lägre, vilket tyder på att jag är begränsad av kylningen.
March 12, 2003
February 3, 2003
Jag kan svara lite på det. Körde samma lika temps som Marcus här, fast med ett MCW40-T (80w TEC)
Kallt kranvatten, kommer till mesiga 538-540 på VPUN på mitt 9800p med 1.79 volt, lönlöst att höja volten, då 80w inte klarar att kyla.
Så även i detta fal, begränsad av kylningen.
June 19, 2002
OC&Burn wrote: [quote=Marquzz]Har kollat flera gånger...Ska testa olika tjocklekar på coldplate och botten på blocket.
Vad kör du för radiator osv till peltiern? Vet av egen erfarenhet att 226W peltiern behöver iallafall dubbla radiatorer för att prestera riktigt bra.
Jag är tämligen säker på att han vet vad han gör, om du inte visste det så är Marquzz en frontfigur i det framgångsrika svenska 3dmark-teamet techsweden 🙂
October 30, 2001
[NH wrote: Noddan][quote=OC&Burn][quote=Marquzz]Har kollat flera gånger...Ska testa olika tjocklekar på coldplate och botten på blocket.
Vad kör du för radiator osv till peltiern? Vet av egen erfarenhet att 226W peltiern behöver iallafall dubbla radiatorer för att prestera riktigt bra.
Jag är tämligen säker på att han vet vad han gör, om du inte visste det så är Marquzz en frontfigur i det framgångsrika svenska 3dmark-teamet techsweden 🙂
Jag har inte ifrågasatt om han vet vad han gör eller inte, allt jag frågade var vad han använde för att kyla peltiern.
3 Guest(s)