October 30, 2001
GooGeL wrote: en "vanlig" radiator räcker... dock ingen sketen BIX osv
typ heatcore fungerar väldigt bra 😉
Körde med en heatercore och en sådan räcker inte. Den _duger_ och presterar bättre med en stark 120mm, men för riktigt bra prestanda så är dubbla heatercores att rekommendera pga den värme som kommer från GPU eller CPU & peltiern.
October 30, 2001
GooGeL wrote: jao klart den kräver en lite grovare fläkt om du endast har en radiatorn... men det antog jag att han / du förstod =P
Nog förstod jag det, annars hade jag inte skrivit det (eller överhuvudtaget använd en 226W peltier). Allt jag ville veta var vad han använde för radiator m.m. eftersom peltiern begränsade honom.
March 12, 2003
August 17, 2001
OC&Burn wrote: [quote=Marquzz]Har kollat flera gånger...Ska testa olika tjocklekar på coldplate och botten på blocket.
Vad kör du för radiator osv till peltiern? Vet av egen erfarenhet att 226W peltiern behöver iallafall dubbla radiatorer för att prestera riktigt bra.
Låter 5 gradigt kranvatten kallt nog? 😀
March 12, 2003
October 30, 2001
Marquzz wrote: [quote=OC&Burn][quote=Marquzz]Har kollat flera gånger...Ska testa olika tjocklekar på coldplate och botten på blocket.
Vad kör du för radiator osv till peltiern? Vet av egen erfarenhet att 226W peltiern behöver iallafall dubbla radiatorer för att prestera riktigt bra.
Ah, 5C vatten, då räcker det med en radiator 🙂 Men vad får du för temps på ett ungefär då eftersom den inte verkar räcka till?
August 17, 2001
OC&Burn wrote: [quote=Marquzz][quote=OC&Burn][quote=Marquzz]Har kollat flera gånger...Ska testa olika tjocklekar på coldplate och botten på blocket.
Ah, 5C vatten, då räcker det med en radiator 🙂 Men vad får du för temps på ett ungefär då eftersom den inte verkar räcka till?
När jag benchar i 560 MHz med 2.1V så blir den ~3 grader på undersidan av gpu'n. Jag har märkt att så fort det börjar närma sig nollan blir det instabilt och kan krascha i nature. Jag kan också köra 560 MHz med 1.84V och då känns hela datorn mycket stabilare, kan tom höja till 565 MHz. Dock skulle jag behöva mer spänning för att kunna klocka högre men det är då det blir lite för varmt.
1 Guest(s)