September 7, 2004
http://forum.sweclockers.com/s.....ost3849656 ta å kolla upp det ser klart helt intressant ut....Zagge
September 7, 2004
Ja det ska ge hyfsat mera kyla och att det är billigt är ju bara bra....det beror ju på att nu tar vi dom direkt från en stor leverantör utan mellanhänder då blir det billigare...men är du sugen på pelts så gå in å maila mig å lägg en beställning....vi kommer inte att skicka iväg den förrän den sista i denna månaden...mest för att folk har pengar då också...så ju fler vi blir destå bättre blir det....ha en bra dag Zagge
August 14, 2001
skulle ej tro det... eftersom den blir kall på ena sidan och varm på ena... tror ej den kyler mer om du kyler varma sidan mer... vet dock ej om det kanske är en bestämd temp mellan sidorna, typ varma sidan är 100g varmare än kalla, men skulle ej tro det... dock borde du kunna göra någon konstruktion av koppar som du sätter flera pelts på... typ en kvadrat med sidan 40 varav ena sidan sätter du mot processorn övriga 5 sidor kyler du... eller så många av d du vill... det borde gå...
(har jag fel?) är ej speciellt insatt i peltierns funktion, vet bara ungefär hur den funkar... blir kall på ena sidan, varm på andra, inget samband mellan kalla å varma, förutom att om man ej kyler varma brinner den upp?
March 30, 2003
Zagaga wrote: Hej för enstaka exemplar som frångår den ordinare beställningen så får man betala efter den kolumn som finns i PDF´n som finns i Esso´s inlägg...så visst går det beställa något annat MvH Giz
jo jag tänkte att det kanske var mängdrabbat på alla modeller bara man beställde totalt mer än 25-50 8)
BTW edit. Blev rätt så sugen på ett "High power set", om jag förstått det rätt så får man allt som är i mid-power set'et + det som står under high för 100 euro?
Overkill ja, men man kan bygga minikylar av dom mindre modellerna. 😛
(är det mängdrabbat på alla modeller så är detta inte intressant)
2 Guest(s)