September 30, 2002
När ja ändrar från 133 till 143 så återställer bios fsb när jag sätter på datorn nästa gång. Jag kan sitta och spela och köra 3D Mark och sen stänga av datorn men när jag sen startar den så tar det en stund innan den kommer igång och då har den ställt tillbax fsb´n.
Va kan vara fel?
xp2000+
soltek 75drv5
pc2700 256
April 10, 2001
Har själv ett likadant moderkort.
Har dock bara råkat ut för detta då datorn har ansett att systemet varit instabilt, då kan den efter omstart (oftast omstart av sig självt) vara långsam i uppstart, och när den e klar så ser man att den ladda´t tebax till original fsb. Tror att detta har med overheat protection att göra.
Vad har du för temp när du kör överklockat?
Själv har jag svårt att komma över 145 stabilt, detta med en ICKE upplåst xp1900.
November 21, 2001
Har samma problem, väldigt jobbigt...
Nu klockar jag med ett program istället som ställer in FSb:n när Windows har startat. Funkar mycket bättre...
Men en sak är lite konstig. Sätter jag 145 FSB så startar den inte.
Har jag igång den en stund så den blir varm och sedan startar om och ställer in FSB 145. Då startar den och är stabil.
Vad kan detta bero på?
September 30, 2002
AMD-Linus wrote: Har samma problem, väldigt jobbigt...
Nu klockar jag med ett program istället som ställer in FSb:n när Windows har startat. Funkar mycket bättre...
Men en sak är lite konstig. Sätter jag 145 FSB så startar den inte.
Har jag igång den en stund så den blir varm och sedan startar om och ställer in FSB 145. Då startar den och är stabil.
Vad kan detta bero på?
Vad är det för program du använder?
1 Guest(s)