November 27, 2002
hello
fått ny fin kylning på min låsta (:() 2500+, aerocool dp-102, har två 19db papst fläktar (en som drar ut luft från chassit ch en som blåser på luft utdragaren och flänsen) ligger på 31C idle ocg 37C efter en timme med prime95.. det är ganska bra va? jag tycler det iaf 😉
jag har väl inte världens bästa moderkort: MSI KT4-ULTRA
till mitt problem, att dra upp fsbn till något över 180mhz är nemas problemas, går upp några grader hur stabilt som helst, varken cpu, nb (har fläns på den), ram är speciellt varma (har tafsat på dem med fingrarna).. drar man upp den till 185-190 så postar den inte... tar man bort ena minnet (256x2 twinmos orginal pc3200 cl2,5) så rullar det på fint tills strax innan windows ska ladda upp då kommer det upp en blå skärm där det står något om en saknad fil... (ska tilläggas att blå skärms fenomenet även kommer upp om jag drar upp den till 200mhz, tempraturen på cpun är inte heller förvånansvärt hög eller något i den stilen)
har trixxat som fan med timings och grejjer, den vägrar posta om man kör cl3, varför? borde inte det ge mer stabilitet?
har ett 300W agg... tycker inte det borde vara några större problem, iofs ser man att volten flippar upp och ner ibland i bios och i mbm...
nån som har några tips??
2 Guest(s)