November 12, 2002
hej det är så att jag ska köpa Prometeia Complete case Black men jag undrar kan man till lägga Black ICE Extreme radiator
tillsammans om det går hur gör man. och Black ICE Extreme radiator
hur kan man koppla in den vad ingår när man köper en sådan.
så det jag vill göra är att lägga black ice och prometeia tillsammans går det eller inte?
http://www.overclockers.se/cat.....cts_id=501
http://www.gtek.net/index.php?.....47439d0ae6
MVH Trunks
March 12, 2002
😀 Klart att det dära går bra. 😀
Prometian kyler processorn helt grymt bra.
Sedan kan du som sakt var kompletera med vanlig vattenkylning till istort sett vad du vill!
BIX kyler max 900watt ungefär.(det som du får är ENDAST en radiator,sedan behövs vattentank,vattenblock,vattenslangar,vattenkopplingar,vattenpump)
Ett billigare alternativ till radiator är en värme cellpaket ifrån en bil.
kan inhandlas på närmsta bilskrot för 300kr och den lär kyla dubbelt så bra som en BIX (BlackIceXtreme).
Ett värme cellpaket (radiator) som jag tänkte på var den som satt som standard på toyota celica 1986 tilochmed 1989 den är precis lagom i ett LIAN LI CASE man monterar den bakom nätagregatet ...cellpaketet håller måtten 150x50x270(millimeter).
March 20, 2001
BLODVITE wrote: 😀 Klart att det dära går bra. 😀
Prometian kyler processorn helt grymt bra.
Sedan kan du som sakt var kompletera med vanlig vattenkylning till istort sett vad du vill!BIX kyler max 900watt ungefär.(det som du får är ENDAST en radiator,sedan behövs vattentank,vattenblock,vattenslangar,vattenkopplingar,vattenpump)
Ett billigare alternativ till radiator är en värme cellpaket ifrån en bil.
kan inhandlas på närmsta bilskrot för 300kr och den lär kyla dubbelt så bra som en BIX (BlackIceXtreme).Ett värme cellpaket (radiator) som jag tänkte på var den som satt som standard på toyota celica 1986 tilochmed 1989 den är precis lagom i ett LIAN LI CASE man monterar den bakom nätagregatet ...cellpaketet håller måtten 150x50x270(millimeter).
han ska inte kompletera med vattenkylning utan han ska montera in bix:en i prometians system. Vet inte varför men det verkar som att han ska göra det. Tror inte att det kommer att blir speciellt mycket bättre.
March 12, 2002
modifiera prometeian är inget jag skulle överväga att göra ....den funkar jävligt bra som den är....det finns nog inte nåt att göra dära....
såvida du inte menade att bygga in en separat vatten kylnings kit i själva pråmen så att du får både vattenkylning och phase shift ur samma burk förstäss, det vore en tanke värd att överväga men sen igen ....pråmen är alldeles FULL med prylar så det finns ingen plats över att klämma in nånting !
FÖRKLARA MERA UTFÖRLIGT VAD DU TÄNKTE ATT DU VILLE UPPNÅ TACK!
December 2, 2002
För det första så finns det ingen anledning att modda in en radiator. Förmodligen var det för att "extreme" fanns i namnet som han trodde att d skulle ge nåt.... 🙂 men att först köpa prometia för en massa pengar o sen köpa en black ice xtreme för en massa till är ju ganska onödigt. Men däremot skulle d va bra o ha vattenkylning till NB och GPU...
1 Guest(s)