May 8, 2005
Hej!
Jag köpte nyligen en Zalman 7000B CU.. Den kyler sämre än väntat 🙁 och förutom att jag har dålig kylning í chassit undrar jag om utsmetningen av kylpasta kan påverka. Jag satte nämligen på fläkten på ett lan och vi hade inget annat så vi fick stryka ut pastan med ett finger.. Det blev ett jämnt lager, men jag undrar om det kan ha påverkat att man använde fingrarna. Om det kan vara felet och jag köper ny kylpasta, vad ska jag då använda till att smeta ut kylpastan?
😕
May 8, 2005
May 8, 2005
Marre wrote: Vadå?... skulle det faktum att du tunnat ut
kylpastan med flottet från fingret spela in menar du?
Det var nog nåt sånt jag fick för mig ja.. Men det spelar ingen roll eller?
Jag kör fläkten på full hastighet och när datorn bara står ligger temperaturen på ca 55 grader. Efter att jag hade spelat battle for middle earth ett par timmarr låg temperaturen på nästan 70.
December 16, 2003
WmB wrote: enligt arctic-cooling så har det stor betydelse om man smetar ut med finger eller med plastpåse.
[/url]
Hehe.. ok. Jag vill inte veta var deras fingrar varit innan de smetar ut kletet.
Shadowhunter-[DaK]- Om du får dåliga (usla) kylresultat så en risken stor att fläkten inte sitter på riktigt.
Sen har jag själv kletat ut pastan med de flesta
tänkbara tillhyggen, inkl fingar... har inte kunnat se någon skillnad i
kylresultat.
December 31, 2001
Marre wrote: [quote=WmB]enligt arctic-cooling så har det stor betydelse om man smetar ut med finger eller med plastpåse.
[/url]
Hehe.. ok. Jag vill inte veta var deras fingrar varit innan de smetar ut kletet.
Shadowhunter-[DaK]- Om du får dåliga (usla) kylresultat så en risken stor att fläkten inte sitter på riktigt.
Sen har jag själv kletat ut pastan med de flesta
tänkbara tillhyggen, inkl fingar... har inte kunnat se någon skillnad i
kylresultat.
Då är vi 2.
May 23, 2005
min prescott 3.0 ligger på 48grader idle, 52 vid "surfning" och 57 (satt en gräns med mjukvaran, fläktarna brummar igång efter behov) grader vid spel.
Då har jag en barebone!
har gjort ett försök med arctic 3 pasta, gjorde ingen skillnad tyvärr.
däremot har jag stora problem med varm hdd!
November 4, 2003
http://www.arcticsilver.com/ar.....s_big2.htm
Put a small amount of Arctic Silver onto the center of the heat spreader/CPU Cap as shown in the photo.
Only a small amount of Arctic Silver is needed
P4:
Slightly less then the size of an uncooked grain of short-grain white rice or 1/2 of a BB.
October 18, 2004
Saken om du smetar ut med fingret är ju att det blir fett imellan, som försämrar värmeöverförningen till flänsen
1 Guest(s)