February 25, 2002
Har vattenkyl till min P42.4@3.2 som ligger på 39° idle och iaf under 50° full load (skall ta och kolla när jag kommer hem).
Det är ett Danger den MAZE4 block har jag för mig, som är kopplat med en vanlig 120mm radiator.
Jag pumpar med en 1250 Pump så den är det bra fjutt på, och fläkten som blåser igenom radiatorn ligger på 5V nu har jag för mig, så den kan jag ju dra på om jag vill.
Tror ni tempen kommer påverkas mycket om jag kopplar till ett northbridge block? Min NB blir mycket varm och orsakar att datorn hänger sig efter mycket spelande (måste var pga den), så jag vill byta ut min passiva kyl till den.
Har även ett GF6800le grafikkort med NVsilencer. Någon som vattenkylt ett sånt kort här?? Vad hände med din temp?
Tack på förhud.
October 22, 2002
tempen kommer definitivt att öka....
men vet inte riktigt om det är något som kommer märkas..
jag kan säga så att NB kommer inte orsaka värst mycket, men ifall du lägger till gpu så kanske du ser en liten stor förändring i den overalla tempen...
EDIT: dvs vattnets tempratur kommer öka och ifall den inte kyles lika snabbt som innan så kommer alltså tex cpu temp att öka etc etc etc...
February 25, 2002
Guufi wrote: Märkte knappt nån skillnad när jag la till GPU, det är ett x800xt med swiftech MWC50-block.
Kanske 1-2 grader, givetvis beror det väl lite på andra prylar också dvs hur bra radiator man har osv.
Ok det låter ju lovande. Jag skall testa med NB först och så får jag väl investera i ett GPU block lite senare, dom är ju rätt dyra till 6800.
Om det är någon mer som testat att kyla NB så berätta gärna hur det blev.
1 Guest(s)