March 18, 2003
Tänkte köpa ett nytt moderkort till min 1700+ och enda kravet är raid och därför får det bli et KT400. Jag hittade då det här kortet och tyckte att det verkade coolt, men jag har ingen aning om hur det presterar i överklockningssynpunkt. Borde jag köpa det här eller ett annat (kom gärna med förslag).
July 11, 2002
om du vill ha det värsta?
http://www.datorbutiken.com/se.....Id=GA7NNXP
Nforce2-ultra,Ja, IDE RAID 0,1, 0+1 , sen har den också Serail-ata raid.
*host* 2200 kr..
August 30, 2002
June 4, 2001
firebreather555 wrote: Är det inte konstigt att de dyraste moderkorten kostar 2500 som max medans grafikkort kan gå på 5500.
Moderkorten är väl både mer avancerade och innehåller fler kretsar och molioxer?
Tor det är billigare att tillverka dem.. grafikkorten har jhu grafikprocessor... ska mán ha det bästa får man jhu ta och köpa prolle med.. och då blir det dyrt...
March 18, 2003
November 26, 2002
Lentroo wrote: Vill bara säga att de flesta moderkortsraidarna är rätt kassa. De tillåter inte att ändra stripe-sizen, vilket är nödvändigt nästan. På highpoint-kontrollers tror jag det går. Anandtech tror jag har nån artikel om moderkortsraid tror jag.
Det brukar räcka med att köra sizen på default...vilket är 64k eller så om jag inte missminner mig.
May 2, 2003
Såg du frågade om kortet kunde klocka också, vad gäller KT400 så klockar det betydligt sämre än Nforce2-korten, många har problem att tex, komma över 180 fsb med Kt400
Ifall du vill klocka också bör du leta reda på ett Nforce2 med raid eller skaffa bara ett Nforce2 och köpa ett kontrollerkort med raidfunktion.
March 18, 2003
August 16, 2002
[svea wrote: HENRIEttA]mmm men jag läste att Nforce2 korten inte funkar så bra till Western HDD. Jag råkar ha tre sådana på ca 280GB, ska jag riskera att behöva skrota dem då???
nepp.. fungerar utmärkt... har två styckna själv på ett 8rda3+ (utmärkt moderkort btw), och... aa... fungerar utmärkt
April 10, 2003
Annars har jag för mig att Abit's Kt400 mobo ska klocka bra.
https://www.nordichardware.se/.....x.php?ez=5
1 Guest(s)