July 25, 2004
hejsan. skulle behöva be om hjälp för att få ner ljudnivån på min burk.
är inte helt nöjd eftersom målet va att ha på den 24/7 och kunna sova med den på
här kommer lite info om maskinen:
intel p4 nw 3000mhz/msi pt880 neo moderkort
cpufläkt: arctic cooling p4 super silent 4 pro tc
2st chassifläktar: adda 120x120x25
allt sitter i ett compucase ci-6a21 (ultra silent) chassi
cpu temp: 34C (cpu fläkten=1200rpm>)
hd temp: 30C & 29C
(enligt motherboard monitor när enbart windows xp laddats utan nån belastning andra tunga spel/program)
några goda råd från er som har koll på sånt här?
February 23, 2004
Du kan ju skaffa en zalman fanmate för att dra ner hastigheten på dina 2st chassifläktar... dom behöver inte gå på fullvarv för att kyla din burk.
edit: Förresten innan du gör det testa att ladda ner SpeedFan.. med det programmet kan man reglera det flesta fläktars hastighet.. då kan du sänka dom tills du hittar en nivå som är lagom för både örat och för att din dator..
July 25, 2004
tack för tipsen!
ska direkt ta en titt på speedfan o se om jag bregriper mig på programmet.
verkar va det jag söker 🙂
ang moderkortet så fick jag en riktigt dålig start eftersom det va "stendött" när jag fick det.
det hittade inte cpun trots 2 timmars fel sökning.
skickade tillbaka det till datorbutiken och samma dag fick jag ett mail att dom sänt tillbaka det felfria kortet.
ringde förbannad in o fick prata med killen på supporten som testkört kortet och fick reda på
att han vart tvungen att resetta bios på burken 8 gånger för att den skulle hitta cpun 👿
fick tillbaka det och sedan har det funkat kanon, har haft datorn i knappt en vecka så har inte hunnit prova allt...
1 Guest(s)