February 4, 2002
On 2002-03-18 19:49, regina84 wrote:
läser inläggen om temp på prossecorer verkar ligga på 50+/- vid hög belastning.
själv ligger jag på 60+ vid hög belastning AMD 1700+ 1,54 ghz silent viking och lite pasta. Hur kan jag få ner temp??
Troligtvis har du för dålig chassikylning vilken temp har du på moderkortet
February 4, 2002
On 2002-03-18 20:58, regina84 wrote:
moderkortet ligger 33-34 grader
Då behöver du montera in några chassi fläktar Har du inga alls just nu eller???
Det bästa är att ha fläktar på framsidan som suger in luft i lådan och fläktar på baksidan som blåser ut Din moderkortstemp ligger ca 10grader för högt därför får du så hög temperatur på processorn
February 4, 2002
On 2002-03-18 22:27, hawkie wrote:
är det bara jag eller har följande ord blivit synonymer till AMD:
stekhet
brännhet
krossad
varför-så-varm?
inte-igen
kylning.com
Många har ju ingen riktig pejjl på att en låda/processor behövs kylas också tex en dataaffär här i stan säljer Aopenlådor(den mindre modellen) och den har dom tryckt in XP1900 i utan några chassifläktar alls och vem som helst kan ju räkna ut att då blir det jäkligt varmt och kör man dessutom några spel blir det nästan katastrof
February 28, 2002
Aaa tror det har blivit lite för mycket temperatur fixering här. lite som grabbar och intresset för pattar!
nej skämt å sido.. det är ingen fara om det ligger på 60 grader fullload.. det kanske är bra om det blir lägre men det är inget att få panik över.. om den ligger närmare 70° eller över så ska du nog fundera på att installera mera kylning...
February 4, 2002
On 2002-03-23 20:03, Kojak wrote:
Chassi tempen är normal, jag ligger på 36C i chassit och 56C cpu vid load. Känner nog ingen som har bara 2-3 grader över rumstemp i chassit. Då ska man i så fall ha det öppet eller väldigt effektiva fläktar. och då låter det för mycket.
Att hamna 2-3grader över rumstemperatur är inga problem man behöver inga Deltafläktar som låter 50dba för det Har själv 6st chassifläktar den som låter mest är en Papst 120mm som låter 26dba Har en steglös Rheobus och kör jag full effekt på alla fläktarna hamnar jag på 22grader i chassit I normal fall när alla fläktarna går på halv effekt ligger jag på chassitemp 24grader Det handlar mycket om att ha en genomtänkt luftgenomströmmning i lådan så dina 36grader i chassit tycker jag är alldeles för högt
March 29, 2001
February 4, 2002
On 2002-03-23 21:56, Kojak wrote:
Jag behöver inte ens kommentera detta, när du nämner att du har 6st chassifläktar.
Du kanske tror att det låter som fan med 6 chassifläktar men det är just det inte gör eftersom man drar ner volten på dom Måste nog säga att min Aopenlåda är nog den tystaste dator jag hört
2 Guest(s)