February 4, 2002
On 2002-03-23 22:46, RalfS wrote:
Ett snabbt sätt att kolla ifall chassit är för dåligt ventilerat, är helt enkelt att provköra med ena sidoplåten bortplockad. Bli inte förvånad ifall moderkorts- och CPU-tempen sjunker 6-10 grader rakt av.
I min låda åker chassitempen upp 1grad när jag tar bort sidostycket och det är pga att man bryter luftströmmen i lådan när man bort sidostycket
February 4, 2002
On 2002-03-23 21:56, Kojak wrote:
Jag behöver inte ens kommentera detta, när du nämner att du har 6st chassifläktar.
Och sen har jag en 80mmfläkt på processorn och chipsetfläkt och fläkt på grafikkortet
och en fläkt i nätaggregatet
alltså 10st
[ Detta Inlägg ändrades av: Arne Anka den 2002-03-24 11:48 ]
August 4, 2001
36 grader i chassit låter väldigt mycket....Det är inte så att du har blandat ihop chipset tempen med chassi tempen ?? Det enklaste sättet att få redan på det är ju att öppna lådan o sticka in handen, för om det är 36 grader så känner du det. Oftast så räcker det med att lägga handen över plåten på det stängda lådan för att känna ungefär hur varm lådan är....
February 17, 2002
On 2002-03-23 20:18, Arne Anka wrote:
Att hamna 2-3grader över rumstemperatur är inga problem man behöver inga Deltafläktar som låter 50dba för det Har själv 6st chassifläktar den som låter mest är en Papst 120mm som låter 26dba Har en steglös Rheobus och kör jag full effekt på alla fläktarna hamnar jag på 22grader i chassit I normal fall när alla fläktarna går på halv effekt ligger jag på chassitemp 24grader Det handlar mycket om att ha en genomtänkt luftgenomströmmning i lådan så dina 36grader i chassit tycker jag är alldeles för högt
Hur kan du ligga så oerhört lågt på chassietempen. Jag hade en likadan låda som dig förut med totalt 6st chasssiefläktar + nätaggets ändå så låg jag på ca 28C när jag körde dessa på 7volt.
Nu har jag köpt ett Chieftech Dragon Fulltower med ännu bättre förutsättningar för chassiekylning. Hittills har jag satt in 3st 80mm fram, 1st 80mm i sidan, 2st 80mm bak vid cpun + nätaggets och ligger fortfarande på 28C i lådan. Jag skall fixa in en 92mm ovanför nätagget också sedan + att jag skall flytta diskarna dit upp också, sitter i fronten just nu.
Hur kan du ligga så oerhört lågt på tempen, det låter så otroligt, eller så har jag värsta spisen till cpu. Har du några PCI kort i lådan överhuvudtaget. Min temp startar på 20C och sticker upp till 28C efter ett tag. Öppnar jag lådan och kollar på x-tra tempmätaren som jag lagt in i lådan så visar den också 28C. Kyler du ner tempmätaren på kortet eller?
February 4, 2002
On 2002-03-24 16:21, wizard wrote:
On 2002-03-23 20:18, Arne Anka wrote:
Att hamna 2-3grader över rumstemperatur är inga problem man behöver inga Deltafläktar som låter 50dba för det Har själv 6st chassifläktar den som låter mest är en Papst 120mm som låter 26dba Har en steglös Rheobus och kör jag full effekt på alla fläktarna hamnar jag på 22grader i chassit I normal fall när alla fläktarna går på halv effekt ligger jag på chassitemp 24grader Det handlar mycket om att ha en genomtänkt luftgenomströmmning i lådan så dina 36grader i chassit tycker jag är alldeles för högtHur kan du ligga så oerhört lågt på chassietempen. Jag hade en likadan låda som dig förut med totalt 6st chasssiefläktar + nätaggets ändå så låg jag på ca 28C när jag körde dessa på 7volt.
Nu har jag köpt ett Chieftech Dragon Fulltower med ännu bättre förutsättningar för chassiekylning. Hittills har jag satt in 3st 80mm fram, 1st 80mm i sidan, 2st 80mm bak vid cpun + nätaggets och ligger fortfarande på 28C i lådan. Jag skall fixa in en 92mm ovanför nätagget också sedan + att jag skall flytta diskarna dit upp också, sitter i fronten just nu.
Hur kan du ligga så oerhört lågt på tempen, det låter så otroligt, eller så har jag värsta spisen till cpu. Har du några PCI kort i lådan överhuvudtaget. Min temp startar på 20C och sticker upp till 28C efter ett tag. Öppnar jag lådan och kollar på x-tra tempmätaren som jag lagt in i lådan så visar den också 28C. Kyler du ner tempmätaren på kortet eller?
Aopenlådan jag har är ganska ombyggd Har bytt plats på nätaggregatet och 80mm fläktarna sågat upp mittsektionen som nu är ca 4ggr större än orginal sågat upp för 2st 60mm fläktar bak ovanför kortplatserna har en 120mm fläkt framme som suger in och en 60mm fläkt som blåser på processorfläkten
Pcikort har jag också 4st
1 Guest(s)