September 19, 2002
Många akvariepumpar kan ju låta rätt mycket om du inte råkar ha en lite mer högkvalitetspump liggandes... annars kan du ju alltid gå in på antingen datorbutiken.com eller overclockers.se & beställa en Eheim...
Eheim är ju iofs en akvariepump från grunden tror jag, men en av de vanligaste till vattenkylning i datorer..
Tror du klarar dig med en av de mindre om du endast ska kyla grafikkortet. Lycka till! 😛
September 19, 2002
beex wrote: Jag hade tänkt att bygga en liten mini-kylning till graffekort någon gång i framtiden. Vad behöver man?
Går det t ex att ta en pump från ett akvarie eller någon?
Bara en dum idé egentligen.Tacksam för svar iaf!
/Beex
Beex har du tänkt bygga ett eget vattenblock eller har du tänkt köpa? Ifall du bygger så posta gärna bilder... Vill ju se mästerverket.. :rollsmile:
May 4, 2001
[ToMaHaWk wrote: ]Adress? :bgrin:
http://www.jimmspc-store.fi/index_fi.htm det underlättar extremt om du kan finska.. prata med dom.. dom kanske kan fixa nåt...
August 16, 2002
billigast får du ju om du springer ner till bengans bilverkstad på hörnet o köper en begagnad radiator för 200, tar bussen till clas ohlsson o köper slangar o kopplingar, går sedan till zoobutiken bredvid och köper en pump för en hundring o sedan svarvar egna vattenblock... går låss på mindre än en tusing. om du köper det billigaste du kan på typ internet så kostar det ju fö faan minst 1500...
September 19, 2002
Har beställt vattenkylning för 3500 inkl frakt... 😮
EJ inkluderat block för chipset & hårddiskar...
Får bli när jag har ännu mer onödigt mkt pengar över... Dvs förmodligen lär det dröja ett tag eller två.. :bgrin:
Känns som om jag hellre låter proffsen sköta jobbet med vattenkylning, är inte så händig med metallarbeten, speciellt inte svarvning & sånt så..
September 19, 2002
Jajaja... Jag böjer mig för den allsmäktige mattan! :worshipp:
Nä skämt åsido, var nog aningen trött då jag skrev inlägget så jag tänkte mig inte för så noga..
Är det någon förresten som vet vars man kan få tag i kopparblock? Plåt & sånt finns ju överallt, men massiv koppar? Vars? Webbutik lr järnhandel?
Jag bor i skellefteå, långt upp i norden... :bgrin:
1 Guest(s)