February 11, 2002
Kanske så får överklockningen att flashningen av bios går snabbare och kanske går fel då. Epox iallafall skriver ut att man skall köra normal hastighet när man flashar. Nån annan tillverkare gör det nog också. Visst du har inte epox men jag anar att det är just att du klockar som gör flashningen blir konstig. Såvida du inte kör in fel version av bios men då skulle du nog få större problem...
August 22, 2005
CyriQ wrote: Kanske så får överklockningen att flashningen av bios går snabbare och kanske går fel då. Epox iallafall skriver ut att man skall köra normal hastighet när man flashar. Nån annan tillverkare gör det nog också. Visst du har inte epox men jag anar att det är just att du klockar som gör flashningen blir konstig. Såvida du inte kör in fel version av bios men då skulle du nog få större problem...
på mitt ms6330 så gick det att byta klockat...
March 24, 2002
August 17, 2001
Det har med stabiliteten att göra, när man klockar sin processor så uppkommer en del felberäkningar. Det gör inte så mycket vid normal använding eftersom den lilla data som blir felaktig inte påverkar så väldigt mycket, inget som vi märker iaf. Men vid flaschning av bios så är alla data som ska behandlas extremt viktig, tappas data kan datorn i värsta fall inte startas. Klocka alltid ner till orginalhastighet, även minnestimings ska sänkas om man kör över spec, när man flashar.
July 17, 2002
Marquzz wrote: Det har med stabiliteten att göra, när man klockar sin processor så uppkommer en del felberäkningar. Det gör inte så mycket vid normal använding eftersom den lilla data som blir felaktig inte påverkar så väldigt mycket, inget som vi märker iaf. Men vid flaschning av bios så är alla data som ska behandlas extremt viktig, tappas data kan datorn i värsta fall inte startas. Klocka alltid ner till orginalhastighet, även minnestimings ska sänkas om man kör över spec, när man flashar.
Okej. Men den känner av det själv, då? Det verkar ju iaf som det.
1 Guest(s)