May 17, 2002
Du skall alltså byta både fläkt och fläns antar jag??
Du behöver inte ta ut moderkortet, om det inte är väldigt trångt i din låda. Dock bör du lägga datorn på sidan, men det kanske säger sig självt. Dra ut alla sladdar och så...
Sen: Var försiktig! Ibland kan fästena för flänsen sitta riktigt hårt på AMD, på p4 tror jag det är lättare... Och glöm inte att lägga kylpasta eller om det följer med någon "vaxkudde" på prollen. Och glöm inte koppla in fläkten 🙂
April 3, 2003
Vad har du för cpu? Hur ser det ut i lådan?
Det som kan vara knepigt är att sätta dit kylpastan och ifall du har en trång låda kan även fläkten vara knepig.
Men om kortet är lätt att ta ut så är det rekomenderat men annars så kanske det är smidigare att låta det sitta kvar
December 5, 2002
-Gurra- wrote: Vad har du för cpu? Hur ser det ut i lådan?
Det som kan vara knepigt är att sätta dit kylpastan och ifall du har en trång låda kan även fläkten vara knepig.
Men om kortet är lätt att ta ut så är det rekomenderat men annars så kanske det är smidigare att låta det sitta kvar
hehe om det är trångt behöver han ju inte ta ut moderkortet =) Däremot kan han plocka ur cpu:n... Det är inte speciellt svårt!
December 5, 2002
martin_gottfridsson wrote: nu är det fixat.....och oj vad bra det blev....datorn är tyst som en mus nu....eller aahh nästan iallafall
DiZi.....nu va du allt dum...om jag ska sätta på ny fläns kan jag ju inte ta bort cpu:n för att sätta dit den....vet du hur en cpu fläns sitter?
Haha, nej ajg var inte dum 😛
Det jag menade var att du skulle plocka ur cpun när du skulle applicera kylpastan om det var trångt 😛 Om du nu har lite plats =D Så får du det till 100% välgjort... Och självklart så vet jag hur en kylare är fäst 👿
1 Guest(s)