May 1, 2003
Hej
Min dator har börjat låta som en monster. Det reglerar upp fläkten men inte ner, så efter man spelat lite härlig cs så får man dras med en motorsåg. Nu tänkte jag om jag kan byta till en relativ tyst papst eller enermax fläkt med reglerbar hastighet????
Har också sett en tyst powersupply för/från shuttle, men är den nån tystare eller? 😮
Har sett en sådan på mycom, där jag också ställde frågan. Fick dock som svar att köpa ljudisolering (tror säljaren inte hade sett en XPC shuttle förr!)
Nån som provat?
Jag får tinitus snart om jag inte byter fläkt eller köper ny dator :bgrin: .
Glömde: min cpu temp är ca 49(surf, dc++) till 58(cs:cz) på en Athlon XP1900+(1600mhz). risk för brand eller??? Nån som har bättre temp med annan fläkt?
Tack på förhand!
March 10, 2003
Hade en Sk41 innan. Det du kan göra är att reglera hastighetens känslighet.
Sedan är det faktiskt agget som låter mest. Det nya "SilentX" är mycket tystare än föregångaren.
och kallare vilket bidrar till lägre rpm på¨chassi fläkten.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 16, 2002
adonis wrote: Har funderat på en 12a men det blir väl lite svårt att sätta ditt den eller?
Måste det inte vara en reglerbar fläkt?
Men då är 12cm fläkten utanpå lådan?!
Låter inte det mer?
😀
det låter mindre om du tex tar en everflow 120mm eller nån annan tyst... everflow är fö jävligt billiga... typ 45 spänn på mycom... sen så låter dom mindre, och ja, den är reglerbar... det är inte svårt att sätta dit den
1 Guest(s)