September 27, 2003
jomen hej.... sitter här med ett antec lanboy och har nu på senare dgr lagt märke till att nätagg fläkten låter som som bara h*lvete 👿 ...
undrar härmed om det är riskabelt att byta denna ? till en papst eller zalman ? hur är fläkten kopplad där inne tro ? 3pin ? eller ngt annat ?
det är ett antec true power 350watt med en led i.
EDIT: det sitter även en 92mm under nätagget den borde väll också kunna bytas ut mot en zalman 92mm eller ?
December 11, 2002
Varför inte koppla den nya fläkten till en vanlig molex? Så gjorde jag med mitt gamla. Kommer inte ihåg hur många sladdar originalfläkten var ansluten med, men har sårt att tro att det var mer än två (du har dock ett bättre nätagg mitt gamla så det kanske har någon form av varvtalsövervakning).
January 11, 2003
Det brukar vara 2 eller 3 pins anslutning... finns dock de jävlarna där de löddat fast det. Men det går att byta...
Om du har en möjlighet så kontrollera hur mycket luftflöde din förra släkt ska ha (eller ger) och kolla så att den du sätter in har samma eller bättre...
PS. Om aggregatet är relativt nytt så kolla först om du kan få ett nytt på garantin, brukar vara 1år (kanske 2) det gäller... du kan ju ha fått en defekt fläkt från början...
1 Guest(s)