November 28, 2001
November 21, 2001
October 23, 2001
Vad är meningen med att sätta en extra fläkt på undersidan? Den kommer väl i så fall att blåsa rätt på kretskortet, knappast nån bättre genomströmning då? Jag vet att de dyrare nätaggen har den lösningen, men ser de ut som "vanliga" nätagg inuti undrar jag.
Jag har gjort en del tester med fläktar i mitt lågbudget nätagg för att det levde om. Jag har mätt tempen inne i nätagget med en vanlig digitaltermometer. Jag körde med 2 fläktar i mitt. 1 utsug som vanligt o en extra som blåste in. Den temp jag mätte upp var överraskande, det fanns ingen som helst förbättring med att köra dubbla fläktar. Så numera kör jag standardfläkten på 7v ist.
November 21, 2001
August 9, 2001
On 2002-01-17 18:30, davy-p3 wrote:
När vi nu talar om att modda nätagg, borde man inte bli rädd att få sig en stöt? Jag kan tänka mig att kondingar och dylikt har ström i sig långt efter man dragit nätsladden... Har jag rätt? Hur har ni som moddat era nätagg gått tillväga?
Jo, om man låter bli att pilla på nåt förutom fläktströmssladdarna så slipper man förhoppningsvis en smäll, så gjorde jag när jag bytte fläkt i mitt nätagg iaf. Och var noga med att dra ur sladden osv
Jag stoppade i en Zalman 80MM som jag kör på 5.5V i mitt Aopen HX08 nätagg. Ingen höjning av lådtemp och ljudnivån kröp ner en bit. Zalman tycker jag gör bäst fläktar för tillfället faktiskt, med tanke på prisskillnaden mot en Papst.
November 11, 2001
Hehe, ta det lugnt med moddningen bara, det gjorde inte jag. Eller först gjorde jag det sen satte jag i sladden för att testa lite grejer. Då kom jag åt den utkontakten som man kan koppla in skärmar och så och fick mig en liten stöt :> . Vet inte hur stark den strömmen är men tror inte den är lika stark som in är, som tur är. Hade lite probs att komma loss från skiten då det är växelström men det löste sig. Ska vara försiktigare i fortsättningen 😀
Good fight! Goodnight!
2 Guest(s)