October 7, 2002
Munken wrote: Fläkten är ju helt konstig på den ju.
Ngn som vet hur man kan göra för att byta?
Asso fästena sitter inte där som ska utan...ja ni som vet vad jag snackar om vet vad jag snackar om 🙂
Ptja, såvitt jag vet ska de sälja likadana fläktar löst också, de borde ju funka. Annars så är det nog fram med verktygslådan som gäller...
August 10, 2002
Jo den flänsen är ju asbra men det är ju det att man inte kan byat fläkt som gör en lite sur. Men jag vet hur jag ska göra nu iaf, skita i att byta fläkt 🙂
Jag ska köpa en vippbrytare till-till-till där den ska kunna gå på 12 volt, 5 eller 7 volt, och med termistor så som den är nu.
Mullemaster, vad menar du igentligen? Kan du ta det där på svenska?
Jo det är en 80mm fläkt.
November 12, 2002
alltså om du ska koppla om den på 5,7 respektive 12 volt så måste RPM sladden fortfarande sitta i på moderkortet. Annars startar juh inte burken om den inte får nån varv signal eller hur?
Iaf funderar på om man ska ta en 80 mm och sätta rakt över fläkten på 7 volt så får man lite extra drag. Vill inte sitta o klippa sönder sladdarna o koppla om pallare inte det. Nå tips på hur man kan göra då om man ska sätta en till fläkt över. Kanske längre skruvar som man drar i genom båda fläktarna ?
August 10, 2002
Jag vet inte hur det är med din dator men min skriter fullständigt i om jag har en fläkt ikopplar till cpukylaren lr inte.
Men iaf, om jag gör som jag tänkte (som jag nu ska göra) så kommer jag kunna välja mellan kanske 1500rmp, temperatursstrd och 3000rpm.
Men hur som helst med det första jags krev, jag kommer ju göra så att jag har rpmsignal iaf. Klart man vill se hur snabbt flärren snurrarr 🙂
2 Guest(s)