November 27, 2001
Jag har ett voodoo3 grafikkort och vill byta ut kylflänen på kortet. ..fick tag i en gammal processorkylfläns med tillhörande fläkt i lagom storlek. Men det lilla problemet är att kylflänsen på kortet sitter fast som 17. Efter några försök att få loss den med en skruvmejsel gav jag upp och undrar nu om det finns något enklare sätt eller om kiselplattan håller att bända emot?
September 24, 2001
Hehe, det är just, med alla VooDoo korten, så är flänsen fastlimmad 🙁 🙁 och det är inte bra!!!
Du måste såga av den, det blir ett j**la jobb, men iallafall, ta en sticksåg tror jag det var, sedan sågar du lite längre än till hälften, sedan är det bara att "knäcka" upp den med någonting. Efter det måste du fila försiktigt på GPU:n sen är det bara att fästa den andra flänsen
November 11, 2001
November 27, 2001
Man tackar för alla fina tips. LOL ..Såga.. njaa jag tror jag hoppar över det. Sen så är det ett 2000 kort med någon slags superlim och ingen tejp. För tillfället så kör jag med en fläkt från en gammal pentium processor.. men grejen är den att kylflänsen som satt på den gamle pentiumprocessorn är lagom stor för att sättas på voodookortet. Så det blir nog frysen den här gången.
1 Guest(s)