September 21, 2002
La upp en likadan tråd på TS först men kom på att jag vill dela med mig av de fina resultaten av kylarbytet till er NHare också 😉
Bytte för nån dag sen från min Zalman 7700Cu till en Scythe Ninja.
Någonting som förvånade mig otroligt var hur lätt den var.
Självfallet så var jag tvingen att kolla hur tempraturskillnaderna var mellan kylarna 🙂
Och jag kan ju säga att jag inte behöver ångra mig att jag köpte Ninjan i alla fall.
CPUn som kyls är en 3000+ Venice i 2550MHz & 1,55V
Rumstempraturen var ungefär 24c när jag testade Zalmanen och kanske 25-26 när jag körde med ninjan.
[Image Can Not Be Found]
Extremt bra fulload temp i jämförelse med Zalmanen
12c skillnad känns helt OK faktiskt, särskillt när det var varmare i rummet när ninjan testades ❓
[Image Can Not Be Found] Bort med det gamla
[Image Can Not Be Found]
Den berömda bakplattan som kräver att man river hela datorn för att få dit.
Skit grejer, samma sak som om man skulle behöva riva hela CD-Spelaren för att byta skiva nästan :-k
[Image Can Not Be Found] SATA-kabeln monteras med STOR FÖRDEL innan kylare & gfx monteras!
[Image Can Not Be Found] Får jag på sidan på datorn 😕 Ja, otroligt nog så gick det med nån mm marginal.
Som Ni ser så är det Plus varianten av kylaren. 120mm fläkten var aningen högljudd i 12V tyckte jag personligen men i 5,5V var det inga som helst problem och tempraturen verkade inte lida speciellt mycket heller 😮
-Väldigt stor i höjdled
-Aningens krånglig montering men ingenting jag direkt led av
-Dåliga "spännen" till fläkten
-Fläkten låter för mycket i 12V (Skicka med en FläktKompis Scythe)
+Priset på 469:- (gtek) känns bra
+Extremt bra kylning
+Relativt lätt
November 26, 2002
har också en och den är super härlig förutom monteringen på fläkten där jag orkade inte pilla på så jag la den ovanpå istället för sidan så behöver man inte använda klämman 🙂
har datorn i balkongen (inglasat) skit härligt låga temps på kvällen ligger den på 10-12 grader 🙂
February 12, 2003
Söt liten wannabe-professionell-recension. 😛
Annars så är mitt spontana intryck att det säger mer om Zalmanen än Scythe, i och med att Scythe är en "okej" kylare, medan Zalman är rätt hypade. Iofs finns det väl bättre Zalmans än just den du hade, men ändå.
Jag har min Tt Sonic Tower, och den kommer jag fortsätta med tills nån ger mig en Noctua NH-12 eller Sunbeam Tuniq Tower. 😉
September 21, 2002
Kan ta bort tråden om du vill. Menade ingenting illa med att lägga upp den utan ville bara visa hur kylarna förhöll sig till varandra, var inte menat som nån typ av recension ens :S
Och jo, ett Tuniq Tower ska väl vara snäppet bättre än ninjan också. Men också snäppet dyrare också kunde jag inte få tag på den fraktfritt tyvärr.
1 Guest(s)