February 11, 2001
February 11, 2001
December 22, 2000
Varför jag tvivlar så mycket är förljande faktum :
p3 kärnan har i bästa fall kunnat pressas upp till 1200mhz och då med extremkylning . långt över det har man inte funnit burkarna stabila. gränsen för vad själva kärnan på processorerna klarar är så att säga nått vid runt 1100/1200
DÄRFÖR ser jag med stor skepsis på ghozts resultat med sin celeron566.
JAg skulle vilja se biosinställningar och liknande för att se hur det är konfigurerat. Har aldrig hört talas om att dual moderkort är så bra att klocka på heller... 2.15v säger ovanstående att han kör på... vilket jag ser som rättså otroligt även detta.
upp till bevis är det enda jag har att säga.
posta gärna en screenshot på ditt wcpuid resultat och ha mbm igång under så man får se dina strömvärden osv.
May 22, 2001
kan inte tänka mig att det är jättesvårt att få upp celly 566 på dom nivåerna.
jag fick upp min gamla 566a i 943 (110 i frontbuss vill jag minnas), med vanlig crappy standardkylning (har sett större kylning på grafikkort). sen hängde inte minnena med. å datorn var helt ok stabil under tiden, så ok en dator kunde vara med windows 98.
å har man sen shyssta minnen, en shysst låda med bra luftflöde å liknande.... tja, det känns inte som en omöjlighet i alla fall.
September 24, 2001
On 2002-01-04 22:25, virran wrote:
Varför skulle han liksom inte ha klockat den så mycket, det e inte omöjligt.Jag såg en kille på mirc som sa att han hade klockat sin P2 200 till 800mhz, visst visst jag tror honom jätte mycket :/
Ni tror väl inte att jag trodde att han hade gjort det va?
Haha ha, ifall ni trodde det!
February 11, 2001
OK. Efter en natts hård press så fann jag att den var helt stabil..
Svar på några frågor..
Det är 1.75V som Default på processorn. Jag kan i bios välja att den skall ha mellan -0.1V till +0.4V i förändring på spänning.
Jag har valt +0.4V --> 1.75+0.4 = 2.15V
Vid IDLE så ligger volten korrekt men till min förvåning så orkar inte mitt klena nätagg med 2.15V i fulload och jag får då bara ut ett medel på 2.08V enligt monitorprogram.
När jag NYSS vaknade så hade datorn stått på fulload hela natten från 03:00 till nu 15:00 och jag hade då en TEMP på 42 grader på processorn och 25 grader i burken. Vattentempen låg på 37.5 grader.
Eftersom jag inte kan sova med alla fläktar igång så hade jag naturligt vis FYRA av mina ÅTTA fläktar av i burken under natten så RADIATORN hade knappast något luftflöde igenom sig. 🙁
Idag så sänkte jag faktiskt volten till 2.05V som tvingad spänning. Hur denna beter sig vid FULL load återstår att se.
Mer temps och screenshots kommer under dagen då jag har stabiliserat tempraturer o lite sådant gott.
Enligt Radiate så pressar denna lilla rackare ut c:a 64W.. fick lägga på lite då 2.05V var max 🙁 vid 2.15V då naturligt vis.
Som sagt. Mer temps o screenies under dagen.
Lycka till med era små tjuriga rackare. Jag har fått mig en GULD värld prolle.
PS. Kan det vara så att det är en nerlåst processor av en snabbare typ (inte omöjligt)? De kanske hade dåligt av 566:or då efterfrågan var väldigt stor. DS
[ Detta Inlägg ändrades av: Mattias aka [NH]TheGhozt den 2002-01-05 15:17 ]
February 11, 2001
January 30, 2001
November 21, 2001
"När jag NYSS vaknade så hade datorn stått på fulload hela natten från 03:00 till nu 15:00 och jag hade då en TEMP på 42 grader på processorn och 25 grader i burken. Vattentempen låg på 37.5 grader."
jag vet inte hurvida du ljuger eller inte,(screenshots säger nada), men är det inte lite lite skillnad mellan processor och vatten tempen? 4.5 grad, för en prolle som ger ~70-75watt? fast du kanske använder mobots processor sensor...
February 11, 2001
On 2002-01-05 16:41, QazTaz wrote:
"När jag NYSS vaknade så hade datorn stått på fulload hela natten från 03:00 till nu 15:00 och jag hade då en TEMP på 42 grader på processorn och 25 grader i burken. Vattentempen låg på 37.5 grader."jag vet inte hurvida du ljuger eller inte,(screenshots säger nada), men är det inte lite lite skillnad mellan processor och vatten tempen? 4.5 grad, för en prolle som ger ~70-75watt? fast du kanske använder mobots processor sensor...
Jag använder mobots sensor då jag fortfarande inte lyckast få något program att kunna avläsa P3/C2's interna temp diod.
(Någon som kan hjälpa.)
Den avger inte 70-75.. Bara 63-64W vid denna sjuka hastighet.
May 22, 2001
February 11, 2001
Screenie av Wincpuid, MBM vid full load (har nu alla fläktar igång i datorn), Den här datorn, SiSoft SANDRA siffror.
Som ni ser så har jag även sänkt volten på rackaren till 2.05V..
Undrar hur mycket lägre jag vågar gå på spänningen..
Eftersom jag är ganska förvånad nu så skulle det knappast förvåna mig om den gör samma hastighet om jag sänker volten lite till.
FÖR er som vill ha mer kräm på era Celeron processorer så går det att köra PIN-Tricket på dem och tvinga dem att boota i en specifik volt. Går dock bara till 2.05V 🙁
Går även att tvinga processorerna att ha en av de tre orginal FSB:erna vid start (om de nu orkar med hastigheten vill säga). Vill ni veta det så bara fråga.
2 Guest(s)