February 4, 2002
Har sett att många kör tex CAS 2-2-2 Har ett Epox 8kha+ och Samsung PC2100 2X256 och Ti4200 64MB men jag fattar inte riktigt hur jag ska ställa in i bios för bästa prestanda så här ser det ut i alla fall hoppas nån kan hjälpa mej
System Performance - Turbo
Sdram cycle length - 2
Bank interleave - 4bank
Precharge to active(trp) - 2T
Active to precharge (tras) - 6T
Active to cmd (trcd) - 2T
Dram burst length - 4
Dram queue depth - 4level
Dram drive strength - auto
Dram command rate - 1T command
February 11, 2001
Kan ju säga som så att de är redan på cas 2-2-2 om du kör med de inställningar som du skrev ner. du kör även där bank interleaven på optimala,4, och även de andra latencys och delays är optimerade till max.
så som sagt. något mer kan du inte förbättra. Möjligen , möjligen DRAM drive strengthen. Men vad för annat värde än Auto du har där vet jag dock inte.
CAS 2-2-2 =
Sdram cycle length = 2 (första X:et)
Precharge to acive(trp) - 2T (andra X:et)
Active to cmd (trcd) - 2T (tredje X:et)
(Med reservation för eventuella fel som jag defenitivt inte skrivit 😀 😀 )
February 4, 2002
Mattias aka [NH wrote: TheGhozt]Kan ju säga som så att de är redan på cas 2-2-2 om du kör med de inställningar som du skrev ner. du kör även där bank interleaven på optimala,4, och även de andra latencys och delays är optimerade till max.
så som sagt. något mer kan du inte förbättra. Möjligen , möjligen DRAM drive strengthen. Men vad för annat värde än Auto du har där vet jag dock inte.
CAS 2-2-2 =
Sdram cycle length = 2 (första X:et)
Precharge to acive(trp) - 2T (andra X:et)
Active to cmd (trcd) - 2T (tredje X:et)(Med reservation för eventuella fel som jag defenitivt inte skrivit 😀 😀 )
1000 tack nu fattar jag lite bättre
2 Guest(s)