April 13, 2001
Jag skulle vilja köra denna kombination på så låg cpucore som möjligt. I dagsläget verkar 1.8V räcka till 3dMark2001 men "burnmmx" alternativet i CPUBurn självterminerar efter ett par minuter (=räknar fel). Skall jag tolka detta som att cpu:n nått sin gräns permanent, eller behöver jag mer spänning? Skulle en rejäl burn-in hjälpa? I sådant fall lär jag nog behöva bättre kylning under själva brännmomentet eller? Tackar för svar.
April 13, 2001
🙂 Jo jag var nog inne på detta också. Men jag har ingen större lust att testa en sådan "bränning" 24-48h med Molexen. Dock är den himla trevlig ljudmässigt.
Undrar vad som skulle kunna ersätta den med minsta möjliga bullermarginal 😕 ?
Kör en MS-6905Master Slot1/S370 konverter på mitt BH6 så det får inte bli för tungt (bokstavligen).
Att din dator hänger sig i Burnin programmet är p.g.a att du inte har tillräkligt bra kylning! Antagligen kommer datorn vara stabilt i den hastigheten eftersom den klarar 3Dmark2001! Det som hade kunnat orsaka problem är nu när det blir sommar = varmare! Det kan göra att datorn hänger sig eftersom kylflänsen är lite i klenaste laget!
Tekniknörd som gillar att träna.
April 13, 2001
Skall ta och undersöka Taisol/Papst... Från början var jag mest inne på att få ett tyst system, hade inte räknat med en såpass o/c-pigg liten krabat (positiva vibbar sprider sig genom tråden nu..)
Ville bara förtydliga en liten sak angående CPUburn programmen: burnp6 funkar stadigt & fint men burnmmx har tenderat att självterminera, d.v.s. det låser sig inte utan bara avslutar. De testar ju olika saker så det kanske inte är så konstigt?
December 20, 2000
Ja se verkligen till att skaffa bättre kylning om du funderar på att köra länge med högre volt!
Är du säker på att det är en cB0 steppad?
Jag har kört en cC0 steppad i 1017Mhz med samma kylning! En Fop32 alltså!
Omdu lyckats få upp en cB0 steppad Celeron 2 i 1017 så är det riktigt bra!
February 10, 2001
Jag kör själv min cBO steppade [email=cII633@1055]cII633@1055[/email]
1.90v men om jag kunde få min peltier som jag returnerade för 2veckor sedan till Kyling.com så skall jag nog få upp den lite till hadde uppe i 1140 2.05v och -2º
men det går ju inte så fort med att skicka tillbaka trasiga delar!
1 Guest(s)