April 4, 2003
jag har klockat min celeron 2000MHz till 3000MHz *stolt*
det är ju bara 50%OC men det är min första processor jag över klockar ska fixa lite bätre kylningoch grejer så ska den nog upp mer vad tycker ni eller är det nån annan som klockat nån liknande celeron jag är ialla fall stolt 😀
May 10, 2003
January 4, 2001
the_best_bear86 wrote: 50% överklocking på sin första processor e bra, mycket bra :D. (inte för att vara glädjedödare, men) fast jag har för mig att celeron och durons överklockar mer (i MHz, vill säga) än athlons och p4:or.
Dom nya celeronen klockar inte bättre än P4:an... det var annat på P3 tiden...
Överclockningen kan du vara nöjd med. Vad ligger du på för temp?
March 18, 2003
March 18, 2003
January 4, 2001
[svea wrote: HENRIEttA]Tyvärr kan jag inte ändra volten i mitt bios så det blir till att lägga koppartråd på undersidan av CPUn och jag vet inte riktigt om jag vill det...
Äh, det är ingen fara, jag har själv gjort det.
Ett tips är att skala en flatkabel och anväda de trådarna som är i där, gjorde jag. Funkar hur bra som hälst.
March 18, 2003
Men va fasen... Nu gör du mig rädd 🙂
Jag måste bara klargöra några saker först: Jag kan ju inte ändra multipern (men det vet du nog). Jag kör min fsb i 133. Och pga av att jag inte heller kan ändra den i bios så har jag fått använda CPU COOL (i WINDOWS). Kan jag öka fsb mer utan att något "ger sig". Och nu ligger min volt på 1.75. Vilken volt ska jag i så fall ändra till?
March 18, 2003
March 18, 2003
och om du undrar lite om CPUCOOL så fungerar det som så att man ställer in sitt PLL-värde och sedan höjer man fsb. Men man kan bara höja i vissa hack vilka har alltför långa hack mellan sig. Men jag hade turen att hitta ett värde som lade fsb på 133 och minnena på 133 och PCI på 33. Programet är bra om man inte kan klocka i bios... Men tyvärr går det ju inte ändra multipern.
March 18, 2003
April 4, 2003
Coore wrote: [quote=the_best_bear86]50% överklocking på sin första processor e bra, mycket bra :D. (inte för att vara glädjedödare, men) fast jag har för mig att celeron och durons överklockar mer (i MHz, vill säga) än athlons och p4:or.
Dom nya celeronen klockar inte bättre än P4:an... det var annat på P3 tiden...
Överclockningen kan du vara nöjd med. Vad ligger du på för temp?
tempen just nu ligger på 53grader och 68grader i full load men jag har inte bra kylning och innan så låg den på 49-50grader och 65grader i full load så jag tycker inte det har blivit några stora värmeökningar
1 Guest(s)