August 13, 2001
Ett tips för er som vill ha en jäkla effekriv kylning är att köra in centraldamsugar slangen in i lådan. Du kommer få ett sådan jÄvla sug, en centraldamsugare flyttar en hel del luft!!!! Dessutom lär det bli ganska tyst i förhållande till hur många fläktar du skulle behöva för att få samma effekt.
[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-09-19 23:04 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-09-19 23:05 ]
May 22, 2001
On 2001-09-19 23:09, MindRunner wrote:
God damn
men den kostar nog rätt mkt i el 60öre kw ligger la det på nu lr var det 0,60 öre ?
Ja men alla fläktar i datorn drar väl ström med eller går dom på *luft* 😛 Ja fast en sån drar nog mer i & för sig men det blir nog kallt... 😀
December 19, 2000
On 2001-09-19 23:41, Zaver wrote:
kommer suget att höras mkt? Vet någon om man kan vända på luftflödet på en centraldammsugare, tänk att blåsa på tex processorn... jädrar vilket tryck!
du har tydligen inte vart med så länge. bara bygg en liten shroud och sätt suget direkt på flänsen. som på gammla alpha kylare. och även på den nya 8045.
September 11, 2001
det lär väl bli ganska rent inuti åsså.......................hehe.....bad humor.............
*christian*
-----------------------------
min burk:
ASUS P3B-F Moderkort
PIII 500@500
192 sdram (pc100)
4gb+40gb
Geforce deluxe 256 med 32 ddrram
September 3, 2001
Kan ju bara nämna att en damsugare är bland det mest farliga man kan ha i närheten av en elektroniskpryl. Det bildas MYCKET lätt statiskelektricitet i rören och kommer den ner till en prolle så tja... den dör inte på en gång om man har tur men efter ett tag. Iofs skall alla prollar dö en dag...
July 14, 2001
Jag har faktiskt testat med en dammsugare för att se om det blev någon skillnad. Det var en dag när jag höll på att städa och datorn stod uppe, så jag tänkte, varför inte. Tyvärr fick jag inte någon märkbar effekt vilket jag tycker är konstigt. Suget är ju otroligt mycket starkare än min fläkt men jag fick ingen skillnad alls i grader. Någon som har en idé varför?
JediSthlm
2 Guest(s)