September 5, 2001
det är så att på min HP pavilion så finns det en ynka 80mm fan som blåser in luft i min låda...men inte ett smack kommer ut (ja J**** värdelöst) så jag hade tänkt att använda min dremer lite granna men så slog det mig: hur ska fläktarna få ström???
finns det nått sätt som man kan få fler kontakter som ser ut som de flesta cpu fläktar har??? jag har en kontakt på moderkortet och en sladd därifrån ger mig 2 sånna kontakter man jag skulle bra gärna velat ha in några fler fläktar, men det blir ju lite svårt med inga kontakter=/
February 1, 2002
Edhunter wrote: det är så att på min HP pavilion så finns det en ynka 80mm fan som blåser in luft i min låda...men inte ett smack kommer ut (ja J**** värdelöst) så jag hade tänkt att använda min dremer lite granna men så slog det mig: hur ska fläktarna få ström???
finns det nått sätt som man kan få fler kontakter som ser ut som de flesta cpu fläktar har??? jag har en kontakt på moderkortet och en sladd därifrån ger mig 2 sånna kontakter man jag skulle bra gärna velat ha in några fler fläktar, men det blir ju lite svårt med inga kontakter=/
Hej!
Använd mellan proppar som till dom gamla cpu fläktarna som man använde til 486 och Pentium processorerna.
Finns ju också så kallade spliterkablar som delar upp en befintlig molex kontakt till två.Molex är den typen som man kopplar in hårddisken med.
Lycka till.
September 5, 2001
så det är så dom heter, men då har jag redan en=( kan man inte sätta en sån adapter i själva adaptern(ja vet lite krångligt) men om jag har en kontakt imoder kortet så kopplar jag i en sådan dära sak som du sa sedan så blir det till 2 st kontakter där jag stoppar i 2st adaptrar, går detta eller är ström styrkan för liten då??? å en sak till ,det låter som om att de är svåra att få tag på när du nämnde 486=( eller finns dom att köpa nånstans?
tackar för hjälpen så här långt
1 Guest(s)