Chassie fläkt adaptrar|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Chassie fläkt adaptrar
Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 30, 2002 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

det är så att på min HP pavilion så finns det en ynka 80mm fan som blåser in luft i min låda...men inte ett smack kommer ut (ja J**** värdelöst) så jag hade tänkt att använda min dremer lite granna laugh men så slog det mig: hur ska fläktarna få ström???
finns det nått sätt som man kan få fler kontakter som ser ut som de flesta cpu fläktar har??? jag har en kontakt på moderkortet och en sladd därifrån ger mig 2 sånna kontakter man jag skulle bra gärna velat ha in några fler fläktar, men det blir ju lite svårt med inga kontakter=/

swepsg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 278
188313
July 30, 2002 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Edhunter wrote: det är så att på min HP pavilion så finns det en ynka 80mm fan som blåser in luft i min låda...men inte ett smack kommer ut (ja J**** värdelöst) så jag hade tänkt att använda min dremer lite granna laugh men så slog det mig: hur ska fläktarna få ström???
finns det nått sätt som man kan få fler kontakter som ser ut som de flesta cpu fläktar har??? jag har en kontakt på moderkortet och en sladd därifrån ger mig 2 sånna kontakter man jag skulle bra gärna velat ha in några fler fläktar, men det blir ju lite svårt med inga kontakter=/

Hej!

Använd mellan proppar som till dom gamla cpu fläktarna som man använde til 486 och Pentium processorerna.
Finns ju också så kallade spliterkablar som delar upp en befintlig molex kontakt till två.Molex är den typen som man kopplar in hårddisken med.
Lycka till.

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
188337
July 30, 2002 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

så det är så dom heter, men då har jag redan en=( kan man inte sätta en sån adapter i själva adaptern(ja vet lite krångligt) men om jag har en kontakt imoder kortet så kopplar jag i en sådan dära sak som du sa sedan så blir det till 2 st kontakter där jag stoppar i 2st adaptrar, går detta eller är ström styrkan för liten då??? å en sak till ,det låter som om att de är svåra att få tag på när du nämnde 486=( eller finns dom att köpa nånstans?

tackar för hjälpen så här långt

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 88
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL