November 15, 2002
är det så att man måste ha två chassifläktar en som blåser ut och en som tar in luft...eller kan man räkna fläkten i nätagget som en som blåser ut och sen sätta på en som tar in luft..för jag har bara en plats för en chassi fläkt på lådan...måste jag göra ett eget hål för att sätta på en till eller vad?? ...måste få ner min system temp till någonstans runt 30 grader
February 24, 2002
Ut bak + Nät delen, en in fram nere, sätt in sådana på 3000 rpm.
http://kylning.net/forum/showt.....#post21101
Där kan du se vad jag skrivit, har en temp på 27 grader i datorn just nu.
November 15, 2002
devo667 wrote: 30grader lycka till, vad har du nu?
just nu kör jag med öppen låda och en stor extern fläkt som står riktad mot mitt moderkort håller tempraturen på systemet nere på 27 grader de e så att när min dator går över 35 grader (chassi temp) så rebootar ´datorn hela tiden och om man stänger lådan startar datorn inte ens på 2100+(1730).utan måste sänka fsb:n till 100 och köra den som en 1500+(1300)
Lookee jag har bara plats för en chassifläkt på lådan hur ska man få dit en till??
February 24, 2002
Jay wrote: [quote=devo667]30grader lycka till, vad har du nu?
Lookee jag har bara plats för en chassifläkt på lådan hur ska man få dit en till??
Ja det är bara att göra ett hål då på ett passande ställe.
Borra ut ell hål i sidokåpan nere så långt fram det går och sätt en fläkt som suger in där.
Om du har ett grafikkort som genererar mycket värme, så skaffa dig en pci ports fläkt och sätt den under grafikkortet. Då kommer den att ta ut den varma luften fån kortet på en gång.
November 15, 2002
Lookkee wrote: [quote=Jay][quote=devo667]30grader lycka till, vad har du nu?
Ja det är bara att göra ett hål då på ett passande ställe.
Borra ut ell hål i sidokåpan nere så långt fram det går och sätt en fläkt som suger in där.
Om du har ett grafikkort som genererar mycket värme, så skaffa dig en pci ports fläkt och sätt den under grafikkortet. Då kommer den att ta ut den varma luften fån kortet på en gång.
ok..ska testa thx...
October 12, 2002
1 Guest(s)