October 6, 2003
Tjoho alla där ute.
Jag har införskaffat mig ett Abit NF7-S 2.0. Och ibland märker jag att ljudet börjar spraka. Jag kör det intergrerade ljudkortet.
Då tänkte jag att "Aha, kanske sydbryggan blir för varm".
Så jag tänkte köpa en fläns och sätta på.
[Image Can Not Be Found]
En sån ^^
Nu till frågorna:
Passar den mitt mobo?
Är den lättmonterad? Är dålig på pilliga saker.
Gör det någon som helst skillnad tror ni? Eller är det bara bortkastade pengar?
Tack för svar.
October 6, 2003
jackal_ wrote: Det finns inga monteringshål runt SB på NF7-S, men du kan ju sätta lite epoxy i hörnen och limma fast den. (lättare att få bort då än med adhesive pasta). Många som gjort och det verkar fungera bra.
Epoxy = ?
Hur ska man limma? Ska man sätta pasta i mitten av SB och fläns och limma i hörnen?
En sak till, tar den där flänsen stor plats?
October 22, 2002
BearznaiL wrote: [quote=jackal_]Det finns inga monteringshål runt SB på NF7-S, men du kan ju sätta lite epoxy i hörnen och limma fast den. (lättare att få bort då än med adhesive pasta). Många som gjort och det verkar fungera bra.
Epoxy = ?
Hur ska man limma? Ska man sätta pasta i mitten av SB och fläns och limma i hörnen?
En sak till, tar den där flänsen stor plats?
nej den tar inte en stor plats, i och för sig har jag själv monternat den gammla modellen av just denna kylare...
glöm inte att du kan eventuellt
1. förlora en pci plats
2. inte få plats med STORA grafikkort...
du får med själva kylaren 2 olika tuber som man sedan blandar och limmar fast kylarn vid Syd bryggan...(för att igentligen är kylaren menat för nord bryggan hhaha =)...
2 Guest(s)