July 13, 2001
Jag ska köpa ny dator men jag misstänker att det kommer att bli problem med cirkulationen och jag undrar lite om var jag borde placera fläktar för att få en bra cirkulation? Jag koommer att köpa sprillans nytt chassi med nätagg så det kommer antagligen blåsa utåt. Men hur många fläktar kommer behövas och var som sagt var!? 😕
En myckert fattig man!
May 8, 2001
Hej ! Jag vet ju inte hur mycket du har tänkt att modda, men jag har en likadan låda och jag har satt 2st 120mm fläktar i botten och 1st 120mm i fronten längst ner. Alla blåser ut ! Sedan har jag flyttat ut nätagget så att det hänger på utsidan av lådan, vidare har jag kapat upp ett stort rektangulärt hål längst upp baktill på lådan där luften sugs in.. Alla fläktar går på 5V. Jag har samma cpu temp nu som jag har med sidoplåten bortmonterad..
July 13, 2001
Jag hade nog inte tänkt att modda för mycket. Det kommer att bli en GeForce GTS 32MB DDR och T-Bird 1,2Ghz i omoddat. men jag vill ha kylning innan jag moddar lådan. Jag är bara lite orolig efter alla rövarhistorier om T-Bird ska ligga grymt högt i värmen och allt... Förresten med så många och stora fläktar måste decibellen vara rett hög inte sant?!
En myckert fattig man!
March 4, 2001
On 2001-07-14 19:03, merenge wrote:
Jag ska köpa ny dator men jag misstänker att det kommer att bli problem med cirkulationen och jag undrar lite om var jag borde placera fläktar för att få en bra cirkulation? Jag koommer att köpa sprillans nytt chassi med nätagg så det kommer antagligen blåsa utåt. Men hur många fläktar kommer behövas och var som sagt var!? 😕
Tycker du ska kolla på denna guide!
July 13, 2001
On 2001-07-15 16:30, Iceman wrote:
En sak är ju bra att komma ihåg. Bara för att man köper en AMD så BEHÖVER man inte ha en massa chassifläktar och liknande. Iaf inte om man inte har tänkt sig att överklocka osv...
Sen att det är kul+fräsigt osv att fixa med sånt ändå är ju en annan sak
Tänkte inte börja med det ... Men jag får fläktar gratis så det blir lite svalare i allafall.. När tempen ligger på det jag vill ha den så bränner jag i lite kräm i skiten
En myckert fattig man!
1 Guest(s)