January 22, 2006
Tjenare!
Nu när ett nytt Rivatuner har kommit ut så kunde jag äntligen testa clocka mitt graffe igen!
Jag ökade med 3 mHz på coren hela tiden och 10mHz på minnerna, när jag skulle prova dra på 525/1170 Då sa det stopp! "test failed"!
För att kunna clocka vidare, är det Vmodd som behövs då? Eller?
Kan iaf säga att jag sänkte till 520/1120 test gick fint! Körde sedan 3dmark05 Utan artifacter och en max temp på 61*C!
Tycker det verkar okej annars! Hur mycket har ni kommit upp i med era 7800gt? (Kör med VF700-cu led utan minnes kylare [men kände även på minnerna med fingret under 3dmark och dom var inte varma, eller dom var varma men inte nått man kan klaga på])
February 19, 2006
Zix0r wrote: [quote=DataNusse][quote=Zix0r]jag får bara core till 485 och minne till 1120 :arg:
Vissa modeller av XFX 7800GT har sin gräns där. Prova höja deltaklock till 50 då kan du rätt lätt kommer över 485. Jag gjorde det.
vad är deltaklock?
“What is this ‘clock delta’?”
We’ll use the example of a Geforce 7800gt, as that is what I use. A 7800GT has specs of 400mhz core and 1000mhz memory. However, unknown to many, the 7800 series actually run certain parts of the core faster than others. The Core clock still runs at 400mhz, however, there is a delta so that another two parts of the card (Shaders and ROPS) run at a certain amount faster. This certain amount is the delta. At stock, the delta on a 7800gt is 40mhz. In other words, the shaders and the ROPS work 40mhz faster than the rest of the card. By altering the clock delta, from within the BIOS, it is possible to alter how much faster these other parts run at.
http://www.mvktech.net/component/option,com_simpleboard/Itemid,/func,view/catid,13/id,25520/
Problemet med XFX 7800-serien att deras delta är 0.
2 Guest(s)