March 5, 2002
CasO wrote: fråga: kan man få sönder processorn genom ökning av vcore (inga värmeskador, utan bara vid ökning)..
Processorn kan dö vid för hög spänning vid normala temperaturer, ja. Detta är dock väldigt sällsynt och sker oftast vid extrema spänningar. Om default vcore på din CPU är 1.55 volt så kör du den inte gärna i 1.9 volt. Sedan så behövs heller inte så mycket spänning för att få CPU:n stabil vid överklockning, såvida du inte är ute att ta något slags rekord.
March 20, 2003
Tar en snabb ctrl-c-v på det som jag skrev i din andra tråd med samma ämne.
Man kan ju börja med att läsa den klistrade tråden i denna forumsdelen som heter "Överklockningsguide"......
https://www.nordichardware.se/.....70671.html
Det kan kanske finnas ngra hintar där......
October 22, 2002
Fackamato wrote: [quote=CasO]fråga: kan man få sönder processorn genom ökning av vcore (inga värmeskador, utan bara vid ökning)..
Processorn kan dö vid för hög spänning vid normala temperaturer, ja. Detta är dock väldigt sällsynt och sker oftast vid extrema spänningar. Om default vcore på din CPU är 1.55 volt så kör du den inte gärna i 1.9 volt. Sedan så behövs heller inte så mycket spänning för att få CPU:n stabil vid överklockning, såvida du inte är ute att ta något slags rekord.
ahh tack för svaret, läste föresten din guide, fick lära mig en helt del...
du kanske kan titta in i min andra tråd och ge mig lite råd om vad jag ska göra...
Redfaction wrote: [quote=CasO]fråga: kan man få sönder processorn genom ökning av vcore (inga värmeskador, utan bara vid ökning)..
Ha sönder heter det, vafan när ska ungdomen lära sig svenska.
ehh? du var en väldigt trevlig kille du....(tack för att du iaf försökte svara på frågan som du tydligen KUNDE förstå)...
2 Guest(s)